Strategia omnichannel opłacalna dla Walmarta

Autor: dlahandlu.pl 2 czerwca 2017 11:02

Walmart nie oszczędza na inwestycjach. Sieć chce przebudować ponad 400 sklepów, aby usprawnić zakupy w trybie pick-up (zamówienie online, odbiór w sklepie) - donosi Retail Dive.

Amerykański detalista chce wzmocnić doświadczenie klienta, który korzysta z tej formy robienia zakupów. Co zakładają projekty modernizacyjne? m.in. lokalizacja strefy pick-up zostanie przeniesiona do przedniej części sklepu, gdzie znajdzie się również strefa wypoczynku dla klientów oczekujących na odbiór zamówień. Inwestycja obejmie również zmiany w zakresie merchandisingu, w tym zwiększenia asortymentu oraz wprowadzenia większej ilości świeżych produktów ekologicznych. Aktualnie Walmart oferuje usługę click&collect w 670 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych.

Sieć wspiera swoją strategię sprzedaży promocjami. Na klientów, którzy dokonają zamówienia w internecie i zdecydują się na ich odbiór w sklepie przygotowano specjalne rabaty. Na takiej formie sprzedaży Walmart dużo zyskuje: dostarczenie zamówienia do sklepu kosztuje sieć 75 centów na klienta. Dostawa do domu to wydatek rzędu 5 dolarów na klienta.

Walmart jest jednym z wielu sprzedawców, który wdraża startegię omnichannel, by lepiej konkurować w handlu online. Do tej pory wysiłki sieci w tej dziedzinie wydają się być opłacalne - detalista poinformował o 63-proc. wzroście (rdr) sprzedaży internetowej w USA w I kwartale 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Karol 2017-06-03 09:47:03

    Halo Polska! Pobudka!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane