Strategia omnichannel przynosi wymierne efekty

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2016 20:35

Showrooming, czyli zjawisko oglądania produktu w sklepie stacjonarnym, a kupowania w internetowym może być niekorzystnym trendem dla detalistów, jeśli w porę nie przebudują swojego biznesu tak, aby korzystał w jak najszerszym stopniu z koncepcji omnichannel, czyli zintegrowanej sprzedaży wszechkanałowej.

– Z badań wynika, że 76 proc. klientów szuka produktów w sklepie tradycyjnym, a kupuje online. Ważne jest dla nich, aby przed zakupem dotknąć produkt i zadać pytania sprzedawcy, a potem dokonać zakupu online po najniższej cenie – tłumaczy prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Obecnie coraz więcej detalistów zastanawia się, jak mogą ten trend wykorzystać z korzyścią dla zwiększenia sprzedaży. Rozwiązania mogą szukać w nowym zjawisku, jakim jest omnichannel, czyli sprzedaż wszechkanałowa, w której wszystkie kanały online i offline są mocno ze sobą zintegrowane. 

– Trzeba tworzyć atrakcyjne możliwości zakupu we wszystkich kanałach sprzedaży, skorzystać z siły opinii i rekomendacji klientów internetowych, sprzedawać na Facebooku, tworzyć atrakcyjne programy lojalnościowe i wykorzystywać siłę newsletterów. W Polsce jeszcze niewiele sklepów decyduje się na integrację działań we wszystkich kanałach. A z raportu Forrester Research wynika, że 48 proc. detalistów, którzy postawili na omnichannel, odnotowało wzrost przychodów, a 25 proc. potwierdziło wzrost zysków – mówi prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane