Strategie obecności e-sklepów w serwisach społecznościowych

Autor: Bartłomiej Rak, socjomania.pl 15 kwietnia 2011 08:17

Przygotowania do zaistnienia w popularnych mediach społecznościowych powinno poprzedzić 'rozpoznanie terenu', czyli znalezienie miejsc, w których działa grupa docelowa oraz konkurencja. Warto dowiedzieć się, z jakich narzędzi korzystają nasi klienci, o czym i w jaki sposób dyskutują, co ich interesuje oraz jak i gdzie działa konkurencja. Dwie podstawowe strategie obecności w mediach społecznościowych, dla podmiotów działających na rynku spożywczym to strategia budowania wizerunku eksperta lub konkurowania ceną.

W przypadku startegii eksperckiej stawiamy na unikalny, wysokiej jakości content i używamy serwisów takich, jak Facebook, Youtube oraz własnego bloga. Na Facebooku budujemy społeczność osób skupionych wokół danej tematyki, serwując co jakiś czas angażujące aktywności. Na Youtubie dzielimy się autorskimi materiałami video, a na blogu publikujemy artykuły eksperckie. Wybierając tę strategię warto zapoznać się z przykładem amerykańskiego sklepu z serami - Venissimo Cheese.


Strategia konkurowania ceną jest dużo prostsza i mniej czasochłonna. Wykorzystanie mediów społecznościowych sprowadza się tu do roli dodatkowego kanału komunikacji. Zalecane narzędzia to Facebook oraz NK. Wartość dodaną mogą stanowić ekskluzywne oferty promowane tylko przez media społecznościowe oraz solidna obsługa klienta. Jedną z możliwości jest również sprzedaż poprzez wyspecjalizowane serwisy - np. Allegro i dział delikatesy.
Powyższe strategie istnienia w mediach społecznościowych należy wesprzeć podstawowymi możliwościami, jakich dostarczają nam narzędzia społecznościowe, np. przycisk „Lubię to", czy też system logowania Facebook Connect (jeśli w ogóle zdecydujemy się na wdrożenie procesu rejestracji konta w naszym sklepie). Dodatkowo warto zastanowić się nad takimi działaniami jak wsparcie e-mail marketingiem (np. newslettery z kuponami promocyjnymi) czy też SEO/SEM.

Efektem obecności w mediach społecznościowych jest zwykle budowanie zaangażowania i lojalności konsumentów oraz pozyskiwanie wiarygodnych opinii o produktach.

Autor jest blogującym ekspertem z zakresu tematyki mediów  społecznościowych - socjomania.pl (http://socjomania.pl), specjalizującym się również w zarządzaniu projektami internetowymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane