REKLAMA
REKLAMA

Sukces sklepu najbardziej zależy od jego właściciela

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 7 kwietnia 2011 17:29

Sukces sklepu najbardziej zależy od jego właściciela

O koncepcie franczyzowym Odido, współpracy z niezależnymi sklepami i warunkach rozwoju handlu tradycyjnego w Polsce mówi UWE Hoelzer, prezes Makro Cash&Carry.

REKLAMA

Jak ocenia Pan sektor handlu detalicznego w Polsce?
Sektor handlu detalicznego podlega zmianom. Jest to spowodowane głównie rozwojem dyskontów. Pozytywnym zjawiskiem jest dobre nastawianie Polaków do sklepów lokalnych. Jeśli mali przedsiębiorcy inwestują, nawet jeśli są to relatywnie małe pieniądze, i są otwarci na innowacje, to możemy zauważyć silny wzrost w tym sektorze.

W jakim kierunku rozwinie się rynek franczyzy w Polsce?
Widać, że jest to segment, który rozwija się szybko. Z jednej strony Polacy są otwarci na prowadzenie własnego biznesu, z drugiej - wielu małych, słabszych przedsiębiorców czuje zagrożenie ze strony sektora dyskontowego. Chcą czuć się bezpiecznie pod skrzydłami wielkiej sieci. To częsty błąd, ponieważ to nie franczyza im pomaga, tylko przedsiębiorca sam sobie. Jeśli otworzą się na innowacje i inwestycje, będą mieli duże szanse rozwoju.

Dlaczego Makro zdecydowało się na stworzenie projektu sieci farnczyzowej Odido?
Po pierwsze: nie używamy terminu franczyza. To, co robimy, to czyste wspieranie marki, które można nazwać bardzo lekką franczyzą. Główna różnica polega na tym, że utrzymujemy pełną niezależność naszych przedsiębiorców. Dlaczego uruchamiamy Odido? Przede wszystkim dlatego, że mamy prawie 16-letnie doświadczenie w handlu i ponad 50 proc. naszej sprzedaży jest efektem współpracy z naszymi przedsiębiorcami. Mamy z nimi bliskie relacje. To od nich pochodzą prośby o organizowanie wspólnych promocji. Aby móc to robić, trzeba mieć wspólną markę.
Odido jako koncept jest wprowadzany w Polsce jako w pierwszym kraju, przy czym blisko współpracujemy z innymi krajami.

Pamiętamy sklepy ARO, które jakiś czas temu istniały na polskim rynku. Czy nie było to udane przedsięwzięcie? Czy jest coś wspólnego między koncepcją Odido i ARO?
Aro było bardzo udanym pomysłem. Ale musieliśmy zawiesić działalność, ponieważ Aro jest wyłączną marką Grupy Metro, która była sprzedawana przez różne sieci handlowe. By uniknąć konfliktu interesów, musieliśmy to zakończyć.
Odido to rozszerzenie konceptu Aro. Teraz mamy też lepsze narzędzia informatyczne, co umożliwia nam sprawniejszą obsługę sklepów. Mamy też lepszy asortyment produktów, nie tylko Aro, które nadal mogą być oferowane w sklepach, ale także artykułów marki Fine Foods. Mamy także markę Odido, którą teraz możemy wprowadzić na krajowym rynku, a nawet w innych krajach.

  • a 2012-07-13 00:05:01

    -penis

  • Leonard Borowski 2011-04-17 08:38:22

    Dzień dobry Pani Redaktor.

    Z przykrością stwierdzam, że pan prezes Uwe Hoelzer, delikatnie mówiąc, w pewnym aspekcie,mija się z praktyką.

    Od wielu lat jestem tzw."złotym"

    klientem hali makro w Bydgoszczy. Dodam, bardzo zadowolonym z tego faktu klientem. Jakiś czas temu, w tej hali, byłem na spotkaniu w sprawie właśnie sklepów ODIDO. I tam od samych przedstawicieli hali, usłyszeliśmy nieco inne, mniej atrakcyjne warunki przystąpienia do sieci od tych, które w tym wywiadzie, wymienia pan prezes Makro. Choć generalnie zgadzam się, że trzon tej wypowiedzi pana Hoelzera jest zgodny z tym co już się dowiedziałem na tym spotkaniu. Chodzi zwłaszcza o koszty. Mój sklep niestety nie spełnia warunku minimalnej liczby indeksów towarowych z marką Fine Food. I myślę, że gdyby tak sztywno potraktować ten wymóg, to niemal żaden sklep nie mógłby funkcjonować pod tym szyldem. A jednak są tzn, że mamy tu do czynienia, być może z fikcją. A szkoda,bo już na tym spotkaniu głośno stwierdziłem, że przyszłość takich sklepów jak mój, to współpraca z tak dużymi dostawcami jak makro czy inni hurtownicy. Solidni specjaliści. Nadal mam jednak nadzieję na nawiązanie bliższej, lecz realnej współpracy w ramach sieci typu ODIDO. I nie tylko.

    Z pozdrowieniami dla Pani red.Marty Ogonek i pana prezesa Uwe Hoelzera.

    Leonard Borowski

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA