REKLAMA
REKLAMA

Supermarkety manipulują klientami

Autor: wyborcza.biz 13 kwietnia 2011 20:36

Nawet 60 proc. zakupów dokonywanych jest pod wpływem impulsu. To bardzo często rezultat starannie zaplanowanej strategii marketingowej - pisze wyborcza.biz powołując się na magazyn "Praxishandbuch Werbung".

REKLAMA
Duże wózki są jej częścią, bo trudno je zapełnić. W ten sposób klient ma wrażenie, że nie wyda zbyt dużo pieniędzy i będzie się często zastanawiał, o czym zapomniał.

Do dużych wózków zakupowych pasują wąskie przejścia. Klient sprawnie przemieszczający się między towarami kupi ich mniej. Przejścia powinny być tak wąskie, by nie było możliwości zawracania wózkiem. Jeśli konsument czegoś zapomni, będzie musiał obejść cały sklep, by do nich wrócić, a szansa na zakup kolejnych towarów rośnie - pisze wyborcza.biz.

Gazeta podaje, że markety towary w promocji eksponują obok produktów z normalnymi cenami. W ten sposób towary nieobjęte zniżką sprzedają się o 25 proc. lepiej niż w swoich tradycyjnych miejscach ekspozycji.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA