REKLAMA
REKLAMA

Świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin Wielkanocy

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2016 12:07

Świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin Wielkanocy Fot. za Shutterstock.com

Przed świętami kupujemy więcej, nasze oczy przeszukują półki w poszukiwaniu produktów charakterystycznych dla Wielkanocy i, co ważne, do koszyka częściej niż zazwyczaj wkładamy artykuły premium. Jak się okazuje, wielkość naszych wydatków zależy także od tego, czy święta wielkanocne są w marcu czy kwietniu - wynika z badania przeprowadzonego przez sieć Netto.

REKLAMA

Nasze świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin. Jeśli Wielkanoc wypada
w marcu, wydajemy mniej, niż gdyby miała miejsce w kwietniu. W marcu świąteczny stół zastawiamy także bardziej ciężkostrawnymi potrawami – kupujemy więcej mięs, wędlin oraz ciast. W kwietniu do koszyka wkładamy więcej owoców i warzyw, różnego rodzaju nowalijek, ziół, przypraw, kwiatów i ozdób świątecznych. Późniejsze święta łączą się także z początkiem sezonu ogrodowego i grillowego.

Wzmożony ruch związany z Wielkanocą można zaobserwować już na 2-3 tygodnie przed świętami. Największe oblężenie sklepy spożywcze przeżywają właśnie teraz, tj. w tygodniu bezpośrednio poprzedzającym Wielkanoc, kiedy sprzedaż w sklepach rośnie o ok. 25 proc.

Przed Wielkanocą notuje się wzmożone zainteresowanie produktami premium oraz zainteresowanie klientów nowymi smakami. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, wiele sieci spożywczych wprowadziło marki premium. W tym czasie do naszych koszyków częściej niż zazwyczaj wkładamy również alkohole z tak zwanej wyższej półki. 

W wielkanocnym koszyku nie może zabraknąć majonezu. Netto stawia na regionalizację i konsekwentnie wydłuża półkę z majonezami. Sieć handlowa Netto w tym czasie – poza markami własnymi Quallio i Fittio – oferuje kilka rodzajów majonezów, m.in. Kielecki, Mazurski, Motyl oraz Winiary. Przed Wielkanocą Polacy coraz chętniej szukają także nowych sosów smakowych. 

Przed świętami Wielkanocnymi koszyk rośnie o ok.15 proc. - W tym okresie klienci wydają zdecydowanie więcej niż przeciętnie; koszyk zakupowy w Netto wzrasta w tym okresie nawet o kilkanaście procent – mówi Daniel Grabka, dyrektor zakupów Netto Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA