REKLAMA
REKLAMA

Szczecin z jednym z najniższych wskaźników nasycenia powierzchnią handlową

Property News 5 stycznia 2016 11:02

Mimo stosunkowo dużej bazy ludności, Szczecin posiada zaledwie 275 320 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, co tworzy jeden z najniższych wskaźników nasycenia powierzchnią handlową na 1000 mieszkańców wśród polskich aglomeracji. Na rynku działa stosunkowo niewiele marek.

REKLAMA

Kluczowymi obiektami handlowymi są położone w centrum Szczecina Galeria Kaskada i Galaxy. Od czasu otwarcia Galerii Kaskada, w mieście nie powstały do tej pory większe obiekty handlowe. Zawieszono też plany rozbudowy galerii Galaxy. I jak na razie nie istnieją żadne konkretne plany budowy galerii handlowych w centrum miasta. Nieoficjalnie mówi się natomiast o możliwej ekspansji IKEI w okolicach peryferyjnie położonego Auchan Kołbaskowo. 

Ze względu na ograniczoną liczbę obiektów handlowych, na rynku szczecińskim działa niewiele brandów. W porównaniu do innych dużych aglomeracji, słabo rozwijają się też ulice handlowe.

Lokale usytuowane wzdłuż Alei Wyzwolenia i Wojska Polskiego to głównie lokale usługowe i gastronomiczne. Brakuje tam natomiast sklepów z ofertą luksusowych marek.

Według ekspertów BNP Paribas Real Estate, ulice handlowe w Szczecinie mają największą szansę rozwoju tylko pomiędzy galeriami Kaskada i Galaxy. Czynsze w centrach handlowych wahają się od 38 do 43 euro/mkw. miesięcznie,  a w lokalizacjach przy ulicach handlowych są o  około 10-12 euro niższe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA