Szef marketingu Tesco Ezakupy: Pełny opis może podnieść sprzedaż produktu nawet o 30 proc.

Autor: dlahandlu.pl 22 lutego 2013 10:17

Klienci sklepu internetowego oczekują wyczerpujących danych na temat produktów: ich nazwy, składu, ale także innych atutów - mówi Rafał Trawicki - kierownik ds. marketingu działu sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

- Co jest najistotniejszym czynnikiem przy wyborze produktów przez klientów sklepu Ezakupy Tesco?
Kluczową sprawą są pełne dane produktowe i nie myślę tu nawet o zmianach w polskim prawie, które od 2014 roku będzie dokładnie określać, jakie informacje muszą pojawiać się przy prezentacji produktów na wirtualnych półkach. Klienci jednoznacznie wskazują, że decyzje zakupowe podejmowane są na podstawie opisów produktów oraz zdjęć. Ważne jest, żeby produkty z konkretnych kategorii mogły być ze sobą porównywane. Robienie zakupów przez Internet pozwala poświęcić większą ilość czasu na zapoznanie się z opisami w stosunku do czasu, który spędza się przy półce w sklepie tradycyjnym. Produkty posiadające w opisie tylko nazwę mają zwykle słabszą sprzedaż, natomiast w przypadku braku zdjęcia traktowane są przez klientów jako niedostępne. Z wstępnych badań na kilkuset produktach z różnych kategorii wynikło, że dodanie pełnego opisu może podnieść sprzedaż średnio o około 30 proc. w zależności od kategorii towarowej. Z przeprowadzanych przez nas ankiet natomiast jednoznacznie wynika, że klienci oczekują wyczerpujących danych na temat produktów - nie tylko nazwy, ale również składu, wartości odżywczych, atutów produktu. Klient on-line to specyficzny rodzaj kupującego, którego nie zadowala krótki, suchy opis czy samo zdjęcie. Klienci tacy wybierają produkty, o których mają najwięcej informacji, ponieważ sprawia to, że ryzyko niezadowolenia przy otrzymaniu dostawy maleje do minimum. Dane jakie otrzymujemy od naszego dostawcy zdjęć i opisów - firmy Brandbank w pełni spełniają nasze oczekiwania i wiem, że klienci również to doceniają, wybierając produkty kompleksowo opisane.

- Jakie największe wyzwania są związane ze sprzedażą produktów FMCG za pośrednictwem Internetu ?
Pomijając wyzwanie związane z szybkim zdobyciem tak wielkiej ilości danych produktowych, chyba największym początkowym utrudnieniem był bardzo szybki wzrost popytu na naszą usługę. Tuż po wprowadzeniu usługi w Warszawie okazało się, że musimy bardzo szybko zamówić dodatkowe samochody dostawcze. Ilość klientów była tak duża, że musieliśmy włożyć wiele wysiłku, aby sprostać wszystkim zamówieniom. Na szczęście szybka reakcja i powiększenie floty pojazdów sprawiły, że udało nam się unormować sytuację.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane