REKLAMA
REKLAMA

Szef rozwoju sieci Mirabelka: Przyszłość handlu małopowierzchniowego to sklepy convenience

Autor: dlahandlu.pl 19 września 2013 10:32

Szef rozwoju sieci Mirabelka: Przyszłość handlu małopowierzchniowego to sklepy convenience

- Rok 2013 planujemy zakończyć liczbą 180-200 sklepów. Plany rozwoju opieramy nie tylko na liczbie sklepów. Wdrażamy także kilka projektów dotyczących szkoleń, ustawienia i wyposażenia sklepów. Planujemy też w najbliższym czasie otwarcia zupełnie nowych sklepów pod logo Mirabelki - informuje Wojciech Dziekanowski, menadźer ds. rozwoju sieci.

REKLAMA

Sytuacja na rynku sklepów małopowierzchniowych w I poł. 2013 roku jest kontynuacją trendów z ostatnich lat. Liczba sklepów małopowierzchniowych w Polsce zmniejsza się. Na rynku pozostaną za kilka lat sklepy najlepiej przystosowane: w dobrych lokalizacjach, nowoczesne, dobrze dostosowane do swojego otoczenia. W przypadku miast przyszłość handlu  małopowierzchniowego to sklepy convenience - funkcjonuje na rynku kilka sieci tego formatu. Oczywiście również my mamy tego typu ofertę. Sytuacja z punktu widzenia lokalnych, mniejszych sklepów jest dość trudna. Wyraźnie widzimy ograniczenie wydatków przez znaczną część klientów. Zagrożeniem jest też gwałtowny rozwój dyskontów - dla wielu klientów o mniej  zasobnym portfelu stały się podstawowymi sklepami osiedlowymi. To dyskonty, nie hipermarkety i galerie handlowe są naszym głównym konkurentem. Jednym z istotnych problemów dla małych sklepów jest także rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych. Wiąże się z ono dodatkowymi kosztami oraz obawami wielu kupców, co do interpretacji przepisów - stwierdza Wojciech Dziekanowski.

Mirabelka to sieć 150 sklepów, głównie w podwarszawskich miejscowościach. Sieć rozpoczęła działalność w marcu 2013 roku w oparciu o potencjał dystrybutora produktów spożywczych - firmę Mas-Pol - z Siedlec. Podstawowy teren działania sieci to województwo mazowieckie. 

Firma rozwija równorzędnie dwa formaty współpracy: franczyzowy i partnerski. Format franczyzowy zakłada ścisłą współpracę ze strategicznymi dostawcami i producentami w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów ekonomicznych dla każdej ze stron. Format partnerski zakłada udział mniejszych sklepów w wybranych promocjach i akcjach marketingowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA