Targ i supermarket - formaty spożywcze w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2016 09:53

Zmiany w sektorze spożywczym są konsekwencją ewolucji zachowań konsumenckich – wynika z raportu „Na targ i do supermarketu” przygotowanego przez Colliers International we współpracy z firmą Kantar Millward Brown.

Wśród dominujących trendów, kształtujących oczekiwania i potrzeby polskiego konsumenta wymienia się narastającą potrzebę powrotu do tradycji, do tego, co naturalne, ekologiczne i nieskażone technologią. Autorzy raportu wspominają także o rosnącym w ostatnich dekadach zaangażowaniu Polaków w sprawy zdrowia i poziomie ich samoświadomości.

Dodatkowo konsument znad Wisły jest coraz lepiej wyedukowany, a jego oczekiwania wobec firm i producentów rosną z roku na rok. Wpływ wszechobecnej technologii sprawia, że poszukujemy dziś rozwiązań, które optymalizowałyby nasze codzienne życie, a więc także czynności związanie z robieniem zakupów spożywczych.

— To powód, dla którego zyskuje e-commerce, i dla którego Polacy coraz chętniej odwiedzają sklepy zlokalizowane blisko ich miejsca zamieszkania. Czynnik bliskości jest dziś tak samo ważny, jak niska cena produktów. Jednocześnie konsument nie chce rezygnować z wysokiej jakości oferty, jej różnorodności i elastycznych godzin otwarcia sklepu. I to są właśnie główne czynniki sukcesu, jaki w ostatnich latach odniosły sieci dyskontów w Polsce – mówi Anna Dyjas-Pokorska z Kantar Millward Brown.

Na deweloperach zmiany zachowań konsumenckich wymuszają poszukiwanie nowych konceptów. Jak wynika z danych Colliers International, obserwujemy zmianę roli operatora spożywczego w centrach handlowych - na 20 realizowanych obecnie inwestycji o łącznej powierzchni ok. 620 000 mkw., aż w 15 zaplanowano mniejsze formaty sklepów spożywczych (supermarkety), w standardzie zgodnym z profilem centrum.

Na rynku mają pojawić się projekty handlowe z nietypowymi rozwiązaniami w zakresie oferty spożywczej, jak na przykład warszawska Hala Koszyki z supermarketem i całorocznym Targiem Śniadaniowym. Deweloperzy starają się także uatrakcyjnić ofertę spożywczą, wprowadzając między innymi stoiska z produktami regionalnymi i zdrową żywnością. Wraz z potrzebami konsumentów, zmieniają się także same sieci spożywcze obecne na polskim rynku. Nowy wystrój wnętrz, osobne strefy zakupów czy wyroby z własnych piekarni i masarni, to tylko niektóre z obserwowanych obecnie trendów.

Autorzy raportu wspominają między innymi o sklepie Delimart z Pragi, będącym połączeniem delikatesów spożywczych ze sklepem garmażeryjnym i niewielkim bistro oraz o dużej hali targowej, zlokalizowanej w centrum Rotterdamu, która łączy funkcję mieszkaniową, gastronomiczną i handlową. Innowacyjne podejście do oferty spożywczej zaprezentowali także Hiszpanie – barcelońskie centrum El Mercat Les Glories to 3 200 mkw. wypełnionych między innymi restauracjami wielu różnych kuchni. Jest tu także showroom lokalnych producentów i ich wyrobów oraz miejsce wydarzeń związanych z procesem produkcji, kupowania, gotowania i spożywania produktów żywnościowych. To jedno z najbardziej oryginalnych konceptów zaprojektowanych z myślą o rodzinnym wypoczynku w publicznej przestrzeni handlowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane