PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

TCC: Detaliści muszą zrozumieć, co motywuje ich klientów poza metką cenową

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 29 lipca 2013 13:05

Według TCC na świecie pojawili się nowi konsumenci, którzy są w tak wysokim stopniu wymagający, iż ich potrzeby i oczekiwania re-definiują dotychczasowe pojęcie wartości i lojalności w zakresie zakupów detalicznych. Z tego powodu TCC zwraca uwagę sprzedawców na fakt, iż muszą już dziś dostrzec tę grupę nabywców i dostosować do niej swoją ofertę handlową. W przeciwnym razie istnieje bardzo duże ryzyko utracenia możliwości walki o lojalnych konsumentów.

REKLAMA
Wyniki badania przeprowadzonego przez TCC we współpracy z Planet Retail pokazują, iż globalne zmiany demograficzne i rozwój technologiczny doprowadziły do powstania nowego typu konsumenta o mentalności osoby „zawsze aktywnej". Dzięki nowym technologiom powstały nowe kanały sprzedaży detalicznej, które wykreowały nowe możliwości zakupowe w tych porach dnia, które w tradycyjnym modelu sprzedaży były „okresem martwym" np.: czas przejazdu do i z pracy, późne godziny nocne.

Starzejące się społeczności, urbanizacja i rosnąca liczba jednoosobowych gospodarstw domowych doprowadziły do wzrostu popularności mniejszych sklepów, którą napędza potrzeba wygodniejszych zakupów dokonywanych często z braku czasu, w tzw. ‘biegu'. Ten model robienia zakupów charakteryzuje się większą częstotliwością wizyt w sklepie i „mniejszym koszykiem". Efektem tych zmian jest pełna przejrzystość w cenach detalicznych i pełna swoboda konsumenta w wyborze sklepu, w którym dokonuje zakupów. Równolegle tworzą się nowe wartości, na które ukierunkowany jest dzisiejszy konsument.
TCC ostrzega jednak, że wielu detalistów nadal nie widzi nowych zjawisk w szerszej perspektywie i nie potrafi całościowo zareagować na ten trend.

Prezes TCC, Michael Ioakimides, komentuje: „Nabywca stale się zmienia, zarówno pod względem demograficznym, jak i pod względem stylu życia, i nigdy nie było jeszcze takiej sytuacji, w której tak ważne byłoby, aby sklepy detaliczne dostrzegały te zmiany i dostosowały się do nich. Choć detaliści reagują na niektóre zmiany demograficzne koncentrując się na mniejszych formatach sklepów i sprzedaży internetowej, sektor musi dostrzec bardziej ogólny trend. Obecnie konsumenci są zawsze aktywni - mają wysokie oczekiwania, spodziewają się, że będą mogli zrobić zakupy zawsze i wszędzie. Detaliści, którzy odniosą sukces w przyszłości to ci, którzy dostosują się do zasad nowego rynku i przyjmą zintegrowaną strategię wielokanałową.
Zdaniem TCC detaliści o rozwiniętej sieci tradycyjnych sklepów powinni postarać się o różnicowanie inne niż cena. Ioakimides wyjaśnił: „Choć elastyczność pod względem wielkości sklepów jest ważna, równie istotna jest elastyczność związana z metodami przyciągania konsumentów do sklepów i oferowania kompletnej oraz wszechstronnej realizacji ich potrzeb. Detaliści muszą zrozumieć, co motywuje ich klientów poza metką cenową. W tak konkurencyjnym otoczeniu zyskają oni przewagę, jeśli zaspokoją najważniejsze potrzeby konsumentów za pomocą szeregu inicjatyw, od budowy wartości marki i stworzenia więzi emocjonalnej, po obsługę Klienta, a także jakość i poczucie ekskluzywności".

 

TCC tworzy programy podnoszące ogólną sprzedaż sklepów poprzez zwiększanie częstotliwości zakupów, średnich poziomów transakcji oraz innych kluczowych wskaźników sprzedaży.

  • Marta 2013-07-29 16:19:40

    Mnie LIDL przyciągał ceną mleka UHT 3,2%, którego u mnie idzie sporo. Zauważyłam ostatnio,że cena mleka poszła w górę z 2,09zł na 2,15 .W Tesco zauważyłam ,że mleko 3,5 % 1l kosztuje 2,09zł. Od tej pory idę po mleko do pobliskiego Tesco i przy okazji kupuje jeszcze coś , czego cena mi odpowiada. Skończyłam z kupowaniem filetów z kurczaka. Cena ponad 15zł-18zł za kg jest nie do przyjęcia. Akceptuję cenę góra do 13zł. Nie może przekroczyć cena tego pułapu. Przerzuciłam się z powrotem na mięso wieprzowe. Kupiłam po cenie promocyjnej od szynki ,łopatka w cenie 10-12zł . Zrobiłam jak zwykle zapas do zamrazarki. W ubojni także ceny poszły w górę. Zrezygnowałam z zakupu. Kupuję więcej golonek z indyka w cenie do 10zł za kg. A jest tam sporo mięska. Dzisiaj skorzystam z promocji drobiu w Lidlu. Na jakis czas starczy. Nie będę przepłacać .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA