TCC prognozuje trendy na 2013 r. Handlowcy muszą zbliżyć sprzedaż online i in-store

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 18 lutego 2013 12:24

Rok 2013 przyniesie konieczność zniwelowania przez sprzedawców detalicznych przepaści pomiędzy zakupami przez internet a bezpośrednimi zakupami w sklepie. Wynika to z rosnącego popytu na kompleksowe i bezproblemowe zakupy - przewiduje TCC w prognozie dotyczącej tegorocznych trendów w sprzedaży detalicznej.

TCC wierzy, że połączenie nowych technologii i standardowych kanałów zakupowych wywrze presję na sprzedawców, doprowadzając do zintegrowania marketingu wielokanałowego, a w szczególności działalności promocyjnej.  Eksperci firmy zidentyfikowali trzy kształtujące się trendy, które sprzedawcy powinni wykorzystać w celu stworzenia oraz utrzymania lojalności klientów w 2013 roku.

1. Personalizacja zakupów online oraz bezpośrednich zakupów w sklepie
Podczas gdy tradycyjne sklepy ciągle odgrywają znaczącą rolę na rynku, konsumenci coraz częściej oczekują, że sprzedaż detaliczna będzie spersonalizowana, oraz interaktywna na każdym możliwym poziomie. Aby odpowiedzieć na te potrzeby, konieczna będzie zmiana przestrzeni sklepowej na bardziej funkcjonalną, atrakcyjną i rozwiniętą technologicznie.

2. „Klikaj i zbieraj", by w pełni się połączyć
Ułatwienia w postaci funkcji „klikania i zbierania" będą nadal szybko rozwijane, przez co staną się istotnym łączem pomiędzy fizycznym a internetowym środowiskiem sprzedaży. Funkcja ta nie tylko pomaga sprzedawcom skierować zakupy z powrotem do tradycyjnych sklepów, maksymalizując ich przychody, ale również dostarcza wartościowych informacji.

3. Wirtualna technologia staje się rzeczywistością
Rozpowszechnienie urządzeń mobilnych oraz coraz silniejsze zaangażowanie na portalach społecznościowych jest nowym trendem pośród konsumentów, dzięki któremu sprzedaż detaliczna staje się istotnym połączeniem e-commerce z bezpośrednimi zakupami w sklepie. Osiągnięcia technologiczne umożliwią przeprowadzenie atrakcyjniejszych kampanii promocyjnych, pozwalając wykorzystać zmianę w zachowaniu klientów. Najlepszym tego przykładem jest aplikacja „augmented reality", czyli „rozszerzona rzeczywistość". Rozpoznaje ona obrazy w realnym świecie i dostarcza ich cyfrowe odpowiedniki na czytnik konsumenta. Jej znaczenie w roku 2013 będzie z pewnością rosnąć, co stanie się coraz bardziej zauważalne na ulicach naszego kraju.

- Sprzedawcy detaliczni muszą dostosować programy marketingowe, zarówno online, jak i offline, do grup docelowych na różnorodnych płaszczyznach. Powinna więc istnieć komplementarność in-store marketingu i kanałów cyfrowych. Nowe technologie oferują bardzo ciekawe rozwiązania będące połączeniem tych dwóch zakupowych światów, co jest szczególnie cenne właśnie teraz, kiedy popyt konsumencki potrzebuje silnego bodźca. Dzięki współpracy z wieloma naszymi klientami zauważyliśmy, że tego typu strategie transakcyjne stają się coraz bardziej popularne, a przede wszystkim spełniają indywidualne oczekiwania klientów - twierdzi Michael Ioakimides, TCC CEO.

TCC tworzy programy podnoszące ogólną sprzedaż sklepów poprzez zwiększanie częstotliwości zakupów, średnich poziomów transakcji oraz innych kluczowych wskaźników sprzedaży. Firma powstała w 1991 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane