REKLAMA
REKLAMA

Technologia cyfrowa i mobilna oraz chmura obliczeniowa zmienią oblicze handlu

Autor: dlahandlu.pl 27 czerwca 2016 09:37

Transformacja cyfrowa, rozwój technologii mobilnych oraz chmury obliczeniowej – to główne trendy, które zdominują polski handel w 2016 roku - prognozują przedstawiciele SAP.

REKLAMA

Znaczny wpływ na rozwój nowych trendów w dziedzinie e-marketingu i biznesu mają sami konsumenci, przyzwyczajeni do korzystania z urządzeń mobilnych. Według badaczy Deloitte liczba osób, które stale płacą za produkty i usługi poprzez usługi touch-based do finalizowania transakcji na telefonach oraz tabletach w 2016 roku sięgnie 50 mln. To wzrost o 150 proc. w perspektywie rok do roku. - Rozwój mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, czy zjawiska nazywanego Internetem Rzeczy, nieodwracalnie wpłynął na zachowania i potrzeby klientów, tworząc zupełnie nowy typ odbiorcy - Klienta 2.0. Dlatego prawdziwym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest określenie unikalnych intencji konsumentów wynikających z ich natury, zwyczajów i skłonności oraz kontekstu każdej interakcji - komentuje Daniel Kierdal, dyrektor sprzedaży SAP Hybris w SAP Polska.

Według ekspertów niebagatelny wpływ na ich rozwój ma transformacja cyfrowa, która wspiera współczesny marketing oraz pozwala budować indywidualne relacje z klientami - zawsze (w czasie rzeczywistym) i wszędzie (na urządzeniach mobilnych, we wszystkich kanałach i w sieciach społecznościowych). Kluczem dla przedsiębiorców będzie jednak wyjście poza strefę technologicznego komfortu i transformacja nie tylko poszczególnych systemów, ale całych modeli biznesowych.

- Marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów to według Gartnera trzy najważniejsze obszary inwestycji technologicznych, które będą miały istotny wpływ na poprawę funkcjonowania firm do 2019 roku. Jednak według nas koniecznym jest wyjście poza tradycyjne systemy CRM, które służą zarządzaniu relacją z klientami. W tym wypadku samo gromadzenie informacji o zwyczajach zakupowych jest dopiero pierwszym elementem w budowaniu efektywnego łańcucha sprzedaży. Kolejnym krokiem jest przesunięcie punktu ciężkości z magazynowania danych na ich przetwarzanie i analizę w czasie rzeczywistym (bussines intelligence, customer intelligence, competition intelligence) oraz wykorzystywanie zaawansowanych metod analitycznych do stałego wzrostu zaangażowania – dodaje Daniel Kierdal.

Coraz większą rolę na rynku e-commerce zaczynają odgrywać również technologie chmurowe. Analitycy Forrester Research przewidują, że w okresie 2013-2020 średnie tempo wzrostu wartości globalnego rynku rozwiązań SaaS, czyli oprogramowania w chmurze dostępnego w formie usługi, wyniesie 18,9% rocznie. Niższe koszty wdrożenia i użytkowania rozwiązania, przeniesienie odpowiedzialności za jego utrzymanie i rozwój na dostawcę oprogramowania i skalowalność pozwalająca na elastyczne i efektywne zarządzanie to tylko wybrane korzyści, które przekonują organizacje różnej wielkości do wykorzystania modelu SaaS.

  • M.golebiewska, HURTUM 2016-06-29 18:34:24

    SaaS to teraz najtańsze i najprostsze rozwiązanie dla firm. Zamiast budować własne skomplikowane, czaso- i kosztochłonne systemy, wystarczy, że się zarejestrują i już mogą korzystać z zaawansowanych technologii. Koszty są relatywnie niskie i nierzadko dostosowane do branży i wielkości Klienta. Cóż technologia wygrywa :).

    Co do mobile - nie ma co ukrywać, że żyjemy w czasach gdzie "czas to pieniądz" a smartfony/ tablety ułatwiają i skracają proces. Nie wyobrażam sobie na teraz rozwiązań tylko desktopowych bez conajmniej RWD. Ba.. rodzi się trend budowania rozwiązań najpierw na mobile, a potem ew. rozszerzania na desktop. A co do samego BIG DATA (Business/Customers/Competition Intelligence) - tutaj otwiera się niebo. Dopasowanie oferty do Klienta zanim on pomyśli o zakupach to klucz :)

  • Alicja 2016-06-27 15:33:18

    SAP (nawet Hana) to wciąż bardzo zaawansowane rozwiązanie dla uczestników handlu hurtowego i zapewne przede wszystkim dzięki producentom będzie się to zmieniało. Ale już teraz są dostępne rozwiązania w otwartym modelu, dostępne poprzez stronę www, które przybliżają każdego producenta, dystrybutora i klienta na rynku hurtowym do trzech kluczowych wyznaczników nowoczesnego handlu: marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA