Telepizza ma podpisanych pięć umów franczyzowych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 30 stycznia 2014 14:48

Firma Telepizza stawia teraz na mniejsze miejscowości. W 2013 r. Telepizza otworzyła siedem nowych lokali i sygnalizuje, że rok 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Spółka ma już podpisanych pięć umów franczyzowych, z ośmiu zaplanowanych na ten rok.

Firma wdrożyła elastyczny model biznesowy dla mniejszych miast. Telepizza chce w ten sposób ułatwić adaptację do tamtejszych realiów gospodarczych. Dodatkowym atutem w rozwoju sieci jest optymalizacja kosztów związanych z utrzymaniem restauracji Telepizza oraz zróżnicowanie opłat franczyzowych.

W 2013 roku Telepizza otworzyła siedem nowych lokali. Rok 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Firma ma już podpisanych pięć umów franczyzowych, z ośmiu zaplanowanych na ten rok. W pierwszym kwartale zostaną otwarte trzy nowe lokale w takich miastach jak: Stalowa Wola, Mielec oraz Oława.

Wsparciem dla rozwoju Telepizzy są zmiany w polityce firmy. Przede wszystkim firma stawia na dopasowanie modelu franczyzowego i oferty Telepizzy do specyfikacji mniejszych miejscowości. Wiąże się z tym ograniczenie kosztów związanych z otwarciem i utrzymaniem restauracji oraz uelastycznienie opłat franczyzowych. - Zmiany podyktowane są m.in. nowymi kierunkami rozwoju Telepizzy. Dotychczas koncentrowaliśmy się na dużych miastach, gdzie aktualnie posiadamy 113 placówek. Teraz przyszedł czas na małe miejscowości do 30 tys. mieszkańców, gdzie wprowadzamy nowe zasady działania - mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland.

Hiszpańska sieć dopasowała również ofertę gastronomiczną i ceny do sytuacji gospodarczej w mniejszych miastach oraz tamtejszych zwyczajów konsumenckich. Jak twierdzi Iwona Olbryś, nowa polityka została opracowana na podstawie analizy lokalnych rynków przeprowadzonych w całej Polsce jeszcze w 2013 roku. - Zweryfikowaliśmy potencjał branży gastronomicznej, zamożność potencjalnych klientów, ich upodobania kulinarne oraz sprawdziliśmy co wpływa na kondycję biznesu. Ze względu na różnice między regionami, będziemy wdrażać zmodyfikowany koncept biznesowy indywidualnie dla każdego miasta. Chodzi nam o to, by produkt dobrze się sprzedawał, na czym skorzystają nasi franczyzobiorcy oraz cała firma - mówi Iwona Olbryś.

Jednym z elementów wspierających rozwój sieci są oszczędności związane z utrzymaniem placówek franczyzowych. Firma samodzielnie wyszukuje powierzchnie atrakcyjne biznesowo i cenowo. - W 2013 roku ograniczyliśmy wydatki na utrzymanie lokalu. Znaczące oszczędności generujemy dzięki atrakcyjnym warunkom najmu powierzchni handlowych. Mocna pozycja Telepizzy na rynku pozwala wynegocjować stawki najmu niższe od wyjściowych o 20 proc. - mówi Iwona Olbryś.

Oprócz nowości związanych z rozwojem sieci Telepizza, firma chce też zwiększyć sprzedaż w placówkach. Liczy na kolejne wzrosty w stosunku do ubiegłego roku. Sieć duży nacisk kładzie na dystrybucję on-line. Obecnie sprzedaż przez internet to 1/3 wszystkich zamówień w dostawie Telepizzy. Plan rozwoju na rok 2014 jest bardzo ambitny. Prosta rejestracja połączona z systemem wyszukiwania ulic, dzięki czemu użytkownikowi łatwo wskazać adres dostawy, korzystnie wpływa na rozwój kanału sprzedaży internetowej. Telepizza rozwija również aplikacje mobilne wspierające sprzedaż oraz płatności online.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane