Tesco analizuje rozwój w koncepcie franczyzowym

www.portalspozywczy.pl 28 sierpnia 2012 19:12

Tesco analizuje rozwój w koncepcie franczyzowym

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl sieć Tesco analizuje możliwości uruchomienia w Polsce sieci sklepów opartej na systemie franczyzowym lub koncepcie „zbliżonym do franczyzy".


Pod koniec marca 2012 r. Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska powiedział w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl, że jego firma „widzi duży potencjał w formacie convenience szczególnie ze względu na specyficzną strukturę polskiego handlu". Prezes przyznał jednocześnie, że Tesco pracuje nad kilkoma różnymi konceptami, w tym przygląda się sklepom typu convenience.

- Jesteśmy firmą multiformatową. Jesteśmy operatorem zarówno dużych centrów handlowych, jak i małych supermarketów. Oczywiste jest, zatem, że badamy i analizujemy możliwość zaistnienia także w innych formatach i innych formułach prowadzenia działalności. Franczyza czy formuły zbliżone do franczyzy są jednymi z nich. Na razie jednak jest to etap wstępnych analiz w zakresie możliwości dostosowania systemów i operacji - mówi Czesława Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

I dodaje: - Przyglądamy się różnym możliwościom zwiększenia naszych udziałów rynkowych. Otwieramy nowe sklepy, mamy za sobą również akwizycje innych sieci handlowych. Obserwujemy, jak rozwija się rynek, jak wyglądają doświadczenia innych firm z branży w tym zakresie - na rynku polskim i za granicą.

Warto przypomnieć, że już od kilku lat brytyjska centrala sieci Tesco prowadzi analizy dotyczące franczyzy, sklepy w tym systemie brytyjski operator testował m.in. w Korei Południowej. Przyspieszenie prac nad nowym, efektywnym systemem rozwoju, który pozwoliłby przyspieszyć ekspansję sieci wynika m.in. ze zmian zwyczajów zakupowych konsumentów na świecie, którzy rezygnują z zakupach w hipermarketach, na rzecz placówek mniejszych, zlokalizowanych po sąsiedzku.

Dzięki wypracowaniu nowego modelu rozwoju i uruchomieniu sklepów franczyzowych Tesco mogłoby w Polsce znacznie przyspieszyć ekspansję, przy jednoczesnej redukcji kosztów rozwoju. Franczyzodawca zapewniając (przynajmniej częściowe) zaopatrzenie sklepów, partycypuje jedynie w części kosztów, w zamian zwykle otrzymuje opłatę (np. procent od dochodów) za zarządzanie siecią i udostępnienie szyldu.

Tesco, które ma w Polsce ma ponad 420 sklepów (w tym prawie 300 supermarketów) zlokalizowanych w 280 miejscowościach mogłoby dzięki franczyzie otwierać mniejsze sklepy w mniejszych miejscowościach, minimalizując jednocześnie ryzyko inwestycyjne. To właśnie małe supermarkety i sklepy convenience wydają się najlepszym formatem do rozwoju w systemie franczyzowym lub zbliżonym do franczyzy (np. systemie ajencyjnym).


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane