REKLAMA
REKLAMA

Tesco będzie skanować twarze klientów, aby zaproponować odpowiednią ofertę

Autor: PAP 4 listopada 2013 09:24

Tesco będzie skanować twarze klientów, aby zaproponować odpowiednią ofertę

Sieć supermarketów Tesco instaluje technologię OptimEyes, pozwalającą dzięki skanowi twarzy odczytać płeć klientów w kolejce do kasy i podzielić ich na trzy grupy wiekowe, by trafić do nich z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze.

REKLAMA
W ten sposób klienci, stojąc w kolejce do kasy, będą oglądali serię dziesięciosekundowych reklam zaadresowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy.

Według tygodnika "Sunday Telegraph" nowa technologia uwzględnia także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący Red Bull stawiający ich na nogi, a grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje kulinarne.

"OptimEyes to pomysł nasuwający skojarzenia z +Raportem mniejszości+, ale technologia może zmienić oblicze handlu detalicznego" - sądzi jej twórca Simon Sugar, liczący na masowe upowszechnienie wynalazku. (W filmie "Raport mniejszości" Stevena Spielberga bohater wchodzący do centrum handlowego jest rozpoznany jako konkretny klient i witany głosami, oferującymi mu nowe towary.)

Nowa technologia nie działa jak kamera uliczna (nie magazynuje obrazów) i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta.

  • Marta 2014-01-30 08:00:26

    Życie pokazuje,że reklamy wprowadzają ludzi w błąd. To co reklamowane nie zawsze jest dobre. Dobry produkt, mający odpowiednią cenę nie potrzebuje reklamy. Natomiast w niektórych przypadkaach brakuje informacji na temat zastosowań produktu .Oczywiscie nie mam na myśli popularnych produktów, jak mąka , cukier , mleko itp. :)

  • Marta 2013-12-02 15:55:52

    Ja takżenie jesteem podatna na chamskie reklamy. Mam liste i wiem co mam kupić. Wczesniej porównuję ceny w różych sklepach . Mam opracowany swój sposób na robienie zakupów. Zauwazam,że Tesco jest bardzo drogie. Właściwie to nie mam tam co kupić, takie mają ceny. Robię rzadko zakupy ale duże. Jednodniowe promocje nie dla mnie.

  • RAFIK 2013-11-28 10:22:14

    Idąc do sklepu wiem co mam kupić i wpienia mnie takie wciskanie towaru na siłę. Jak chce kupić mleko to od razu chcą ci wcisnąć krowę. Za kilka lat to wchodząc do sklepi będzie ci się wyświetlała lista towarów które obowiązkowo masz kupić. Pełna inwigilacja i ubezwłasnowolnienie. Szkoda gadać...

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA