PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Tesco będzie walczyć o polski rynek

www.portalspozywczy.pl 23 kwietnia 2013 09:04

Tesco będzie walczyć o polski rynek

Prezes Grupy Tesco Philip Clarke zapowiedział, że firma chce być liderem w wielokanałowej sprzedaży na tych rynkach, na których już działa.

Prezes Tesco podzielił rynki, na których jest obecne Tesco na trzy grupy. Do pierwszej z nich zaliczył Korę, Malezję i Tajlandę. To według niego rynki z największym potencjałem dla rozwoju biznesu Tesco, np. w Malezji jest jeszcze możliwość otwierania hipermarketów.

Druga grupa państw to Polska, Czechy, Węgry, Polska i Słowacja. Na tych rynkach Tesco chce utrzymać swoją pozycję i jednocześnie zwiększyć zyski, korzystając z posiadanych "umiejętności i skali prowadzonego biznesu". Chodzi m.in. o lepsze wykorzystanie możliwości wspólnych zakupów i dystrybucji. Firma chce inwestować w koncept convenience i sprzedaż internetową. Jak podkreślił Philip Clarke priorytetem w przypadku tych rynków jest „poprawa zysków".

Trzecia grupa krajów to Indie, Chiny i Turcja, czyli kraje w których Tesco widzi duży potencjał do rozwoju w dłuższej perspektywie.

Jednocześnie zaznaczył, że rynek europejski „pozostaje atrakcyjny" dla Tesco, niestety z powodu sytuacji ekonomicznej w regionie wyniki są „mocno rozczarowujące".

Zdaniem szefa Tesco, to rynek węgierski i słowacki okazały się najbardziej odporne na gospodarcze zawirowania. W przypadku Czech, Turcji i Polski brytyjska sieć mocno odczuła „zwiększoną aktywność konkurentów".

W rezultacie cele Tesco w Europie zmieniły się trochę. Firma wprowadza większą dyscyplinę w wydatkach inwestycyjnych skupiając się na głównym celu, czyli utrzymaniu udziałów w rynku i poprawie zysków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane