PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Tesco chce wydać na inwestycje miliard złotych

Autor: www.dlahandlu.pl 1 sierpnia 2011 11:05

Tesco chce wydać na inwestycje miliard złotych

W lipcu Tesco otworzyło 7 nowych sklepów, a w sierpniu i w pierwszych dniach września planuje otworzyć 6 kolejnych, czyli łącznie 13 marketów z kilkudziesięciu zaplanowanych na rok 2011/12. Sieć nieustannie szuka też gruntów lub powierzchni handlowych pod nowe sklepy różnej wielkości, od hipermarketów ze stacjami benzynowymi po małe, osiedlowe i lokalne sklepy. W najbliższych latach Tesco chce kupić lub wynająć ponad tysiąc nowych lokalizacji w około 600 miejscowościach.

REKLAMA

Nowe placówki Tesco mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tysiące mieszkańców, jeśli łącznie w gminie mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw. - Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, np. do mniejszych miejscowości. Tesco buduje nowe sklepy w małych miejscowościach  i w metropoliach, wszędzie tam, gdzie nadal są klienci z utrudnionym dostępem do nowoczesnego handlu - mówi Paweł Dworak, dyrektor ekspansji Tesco Polska.

Łącznie na inwestycje w roku 2011/12 sieć Tesco planuje wydać miliard złotych. Powierzchnia sprzedaży powiększy się o ponad 100 tys. mkw. czyli ponad 14 proc. Tylko w wakacje przybędzie niemal 17 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, czyli ponad 16 proc. tegorocznego planu Tesco.

Niedawno otwarty sklep Tesco w Raciborzu był tysięcznym sklepem tej sieci w Europie Środkowej. W czerwcu br. centrala Tesco ogłosiła, że planuje podwoić swoje zyski  z działalności biznesowej w Europie Środkowej i Wschodniej do 10 proc. w roku 2014/15 poprzez regionalizację dostawców, otwieranie różnorodnych sklepów i sprzedawanie większej ilości usług takich jak: stoiska z telefonami, salony optyczne, apteki, usługi foto i rozwój usług finansowych. - W Polsce możliwości rozwoju daje nadal każdy rodzaj działalności handlowej. Hipermarkety zmodernizowane do formatu Tesco Extra zwiększają sprzedaż o około 20 proc. Supermarkety  w formacie Tesco przyciągają klientów bogatą ofertą produktową, a małe sklepy osiedlowe sprzedają taniej i oferują nieco więcej niż dyskonty. Dzięki wszechstronności, Tesco jest
w stanie dopasować odpowiedni sklep niemal do każdej lokalizacji - dodaje Paweł Dworak.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA