REKLAMA
REKLAMA

Tesco Clubcard króluje w rankingu popularności programów lojalnościowych

Autor: www.dlahandlu.pl 11 września 2012 10:37

Tesco Clubcard króluje w rankingu popularności programów lojalnościowych

Zdecydowanie najbardziej popularnymi programami lojalnościowymi są programy organizowane przez supermarkety i hipermarkety (48%) oraz stacje paliw (26%). Pierwsze z nich odnotowały również największy wzrost zainteresowania w ciągu ostatniego roku - o 7%. Znacząca większość (80%) uczestników programów lojalnościowych to uczestnicy aktywni, znający swój status w programie i korzystający z niego. 41% uczestników najpopularniejszych programów deklaruje, że zdarzyło im się zmienić miejsce zakupu produktu lub usługi, jeśli nagradzane było to dodatkowymi punktami lub benefitami w programie - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2012 ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA
Hipermarkety i supermarkety znacząco umocniły swoją pozycję na rynku programów lojalnościowych. Jednocześnie, mimo zmiany regulacji prawnej dotyczącej działań BTL i ATL w aptekach, plasują się one na trzecim miejscu wśród najbardziej popularnych kategorii programów lojalnościowych.

Najbardziej znanym programem lojalnościowym i tym samym programem, który w ciągu ostatniego roku najwięcej zyskał na znajomości (10 punktów procentowych) jest Tesco Clubcard. Jednocześnie wśród pięciu najbardziej znanych programów lojalnościowych aż cztery pozwalają na zbieranie punktów w sieciach spożywczych.

- Najbardziej popularne kategorie programów lojalnościowych są zbieżne z częstotliwością dokonywania zakupów w danym miejscu. Dlatego też najpopularniejszą kategorią programów lojalnościowych są supermarkety i hipermarkety. Jednocześnie wysokie wzrosty znajomości - zwłaszcza w przypadku programu Tesco Clubcard - to z pewnością zasługa dobrej organizacji programu i odpowiedniej komunikacji marketingowej - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.

80% uczestników programów lojalnościowych jest aktywna w ramach programów. 26% stanowią osoby bardzo aktywne, które na bieżąco znają swój status w programie i starają się zawsze z niego korzystać. Najliczniejsza grupa to osoby aktywne, które od czasu do czasu sprawdzają swój status oraz okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca. Najmniej liczna grupa to osoby wycofane, które wprawdzie się w programie zarejestrowały, jednak nie korzystają z niego - wśród tych osób najwyższy odsetek stanowią osoby z grupy wiekowej powyżej 55 lat.

Monitor Programów Lojalnościowych to badanie realizowane cyklicznie przez ARC Rynek i Opinia. Badanie miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych). Badanie przeprowadzono w dniach 20.07.- 05.08.2012 r.

 

 

  • diana 2013-03-15 21:25:17

    mysle ze w tesco sie uda sie tego przeprowadzic.przy rozliczaniu tych bonow pojawia sie problem przelicznika funt/zloty. Nie byloby problemu gdyby te rabaty schodzily bezposrednia z karty clubcard i rozliczeniem zajmowalby sie system.zalozmy poza tym ze punkty zbierasz tylko za granica a gratisy odbierasz w pl, gdyby grupa takich osob byla bardzo liczna moglby sie pojawic problem tego kto powinien poniesc koszt tych strat tesco w gb czy w pl?

  • Klientka Tesco 2012-09-11 23:20:55

    Niestety Tesco Polska nie akceptuje kart wyrobionych za granicą i nie uznaje voucherów z UK. Szkoda, bo jednak Polaków jest tam wielu i wiem, że z przywiązania robią zakupy w Tesco w Polsce. Wiele firm, jak na przykład Decathlon nie ma granic dla swoich programów lojalnościowych.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA