Tesco i Unilever na wojennej ścieżce

Autor: dlahandlu.pl za Reuters 13 października 2016 12:58

Tesco i Unilever na wojennej ścieżce fot. za tescoplc.com

Sieć Tesco wycofała z oferty swojego sklepu internetowego produkty koncernu Unilever - informuje Reuters. Klienci w Wielkiej Brytanii nie mogą kupić m.in. takich marek jak choćby Persil. Sytuacja jest spowodowana osłabieniem funta brytyjskiego po Brexicie i brakiem porozumienia odnośnie cen pomiędzy firmami.


Od referendum ws. Brexitu brytyjski funt osłabł o 19 proc. wobec dolara amerykańskiego. 

Reuters informuje, że Unilever próbował podwyższyć ceny o ok. 10 proc. czterem brytyjskim sieciom (Tesco, Sainsbury's, Asda, Morrisons.) 

Bruno Monteyne, analityk, a kiedyś menedżer w Tesco powiedział:  "Podczas, gdy politycy zaprzeczają rzeczywistości, to szampon produkowany na tym kontynencie jest obecnie o 17 proc. droższy"

 "Tu nie chodzi o Tesco czy Unilever lecz o wszystkich brytyjskich detalistów i dostawców" dodał.

Przypomnijmy, że Dave Lewis, obecny prezes Tesco, przed podjęciem pracy w sieci przez 27 lat związany był z Unileverem. Lewis dołączył do firmy Unilever w 1987 roku zaraz po ukończeniu studiów w Trent Business School.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Turulilla 2016-10-15 19:54:12

    Najwięcej krzyku jest w UK nie o proszki do prania tyko o MARMITE okropną w smaku maź z drożdży którą brytyjczycy między innymi smarują chleb - to ten produkt a właściwie jego wycofanie wywołał lament na wyspach.

  • K 2016-10-13 22:30:07

    Po przegranej wojnie Niemcy w kontrybucji oddali markę Persil Anglikom

  • Jan 2016-10-13 19:07:03

    Gratuluję znajomości rzeczy. Persil to zawsze Hankel a nie Unilever.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane