REKLAMA
REKLAMA

Tesco ma szanse na bycie liderem e-commerce w segmencie spożywczym

Autor: Planet Retail, portalspozywczy.pl 1 października 2012 16:01

Decyzja Tesco by postawić na technologie cyfrowe to dobry krok - ocenia analityk portalu Planet Retail David Grey. Jego zdaniem, jeśli Tesco obejmie zasięgiem globalnym działalność e-commerce, zajmie wiodącą pozycję na świecie w tym kanale.

REKLAMA

Jak ocenia analityk, Polska pozostaje wciąż najsilniej rozwiniętym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, z silnie konkurencyjnym rynkiem handlu, jednak segment e-commerce jest tu wciąż w początkowej fazie rozwoju. Tesco, pod warunkiem szybkich działań, będzie w stanie zdobyć przyczółek w tym rosnącym kanale. Ponadto, realizacja strategii rozwoju e-commerce na wszystkich swoich rynkach tego regionu, pozwoli spółce osiągnąć synergie i zbudować większe korzyści skali.
- Sektor handlu w Europie pozostanie trudny, a rynki takie jak Węgry czy Irlandia pozostana w stagnacji, jednak rozwój e-commerce w regionie może przynieść w przyszłości poprawę wyników tego sektora - ocenia David Gray.
Zwrócił on uwagę, iż na razie Tesco rozwija typową sprzedaż internetową tylko w głównych miastach regionu, jak Praga czy Warszawa. - Jesli Tesco zacznie generować zyski z tych operacji, uważamy, że raczej wprowadzi nowy koncept "click&collect", niż rozwinie kosztowne usługi e-handlu z dostawą do domu - mówi analityk.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA