Tesco mocno inwestuje w usługę VOD

Autor: gazeta.pl 26 sierpnia 2013 10:37

Brytyjska sieć hipermarketów intensywnie rozwija Blinkbox - swój własny serwis, którego użytkownicy mogą za opłatą oglądać filmowe i serialowe nowości. Eksperci uważają, że to strzał w dziesiątkę, bo oferta Tesco jest znacznie tańsza niż konkurencyjnych serwisów VOD, jak Netflix, a do tego Brytyjczycy proponują też masę filmowych premier za darmo - pisze gazeta.pl.

Na rynek wideo Tesco weszło w 2011 r., kupując 80 proc. udziałów w brytyjskim serwisie Blinkbox, który w swojej ofercie ma ponad 9 tys. filmów i programów telewizyjnych. Jednak brytyjska sieć hipermarketów rozwija skrzydła dopiero teraz, a eksperci mówią, że ma duże szanse na odniesienie sukcesu na tym rynku. Głównym powodem są niskie ceny - duże serwisy, jak Netflix, oferują swoim klientom w Wielkiej Brytanii abonamenty kosztujące od 5,99 funta miesięcznie, za co abonenci mogą oglądać, co tylko chcą. Tymczasem Blinkbox oferuje swoim klientom (a Tesco ma już ich ponad milion) możliwość płacenia tylko za to, co chcą obejrzeć. I tak - starsze filmy użytkownicy Blinkboxa mogą oglądać za 99 pensów, a premiery filmowe - za 3,49 funta.

Dodatkowo brytyjscy klienci Tesco posiadający karty lojalnościowe Clubcard mogą wymieniać punkty zdobyte na zakupach na możliwość ściągania i oglądania filmów. - To daje Tesco pewną przewagę nad takimi graczami jak Netflix - uważa Michael Perry z firmy analitycznej Verdict Research.

A na dodatek Blinkbox stworzył kolejną usługę, dzięki której 16 mln posiadaczy kart lojalnościowych może oglądać filmy za darmo. To tzw. Clubcard TV, która oferuje na razie bezpłatnie dostęp do 500 filmów i 1,7 tys. odcinków popularnych seriali i programów telewizyjnych od Warner Bros. czy Endemol. Za darmo? Nie do końca, bo klienci przed obejrzeniem filmu muszą obejrzeć blok reklamowy, a rejestrując się do niego muszą podać swoje dane osobowe.

Tesco jest kolejną siecią handlową, która stawia na własny serwis VOD. Szlak przecierał w 2010 r. amerykański Wal-Mart, który kupił serwis VOD-u. Także swój własny serwis VOD ma też lokalny konkurent Tesco - Sainsbury's.

Sieci handlowe zwietrzyły dobry biznes w serwisach wideo, których przychody rosną obecnie globalnie o 17-20 proc. rocznie.

Należący do Tesco serwis Blinkbox jest obecnie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii i nie ma na razie planów, aby taki serwis VOD pojawił się w najbliższym czasie w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane