Tesco na VII FRSiH: Sieci handlowe są oknem producentów na świat

www.portalspozywczy.pl 19 października 2014 18:57

- Sieci handlowe są oknem na świat dla producentów produktów rolno-spożywczych, którzy chcą eksportować swoje produkty - mówił na panelu zatytułowanym Made in Poland podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

Grzesiak podkreślił, że liczy się efekt skali producenta. - Sieciom handlowym zależy na tym, żeby zaspokajać oczekiwania klienta i chcemy sprzedawać towary różnorodne, ale musimy zmierzyć się z ogromnym problemem, który mamy, a mianowicie zdobycie określonego wolumenu produktów od dostawców, a żeby to osiągnąć, dostawcy musza się zjednoczyć w jakikolwiek sposób. Dużo łatwiej byłoby przedsiębiorcom gdyby byli pogrupowani w różnego rodzaju grupy producenckie - powiedział Czesław Grzesiak.

- Przez okienko, które nazywa się Tesco sprzedajemy 1,6 mld funtów żywności. Sprzedajemy np. 7 tys. ton pomidorów, 500 ton jabłek, więc sieci są oknem czy też kanałem, poprzez który można sprzedawać swoje produkty, a my zrobiliśmy wiele, żeby zachęcić polskich przedsiębiorców do tego, aby chcieli z nami sprzedawać - dodał.

- Można to robić pod marką własną, czy pod marką Tesco, ale trzeba zdobyć ten wolumen produkcji, który daje swobodę w budowaniu własnej strategii - powiedział również.

Odkąd Polska wstąpiła do Unii Europejskiej w 2004 roku polski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł czterokrotnie do niemal 20 miliardów euro w 2013 roku. W 2014 roku może przekroczyć 20 mld złotych.

- Mam wrażenie, że osiągnęliśmy pewien wolumen sprzedaży przy tych 20 mld euro i chcielibyśmy, żeby to ciągle rosło nie wkładając w to zbyt wiele wysiłku (...) jednak musimy przekonać Europę i świat do naszej polskiej marki i tu jest do wykonania ogromna praca u podstaw, żeby ten eksport dalej rósł - podkreślił Grzesiak.

Rynkami eksportowymi, na które polscy przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę w obecnych czasach są dalsze regiony takie jak Azja i Afryka. W nich tkwi spory potencjał, ponieważ gospodarki krajów azjatyckich czy afrykańskich rosną dynamicznie, rośnie tam też liczba ludności, a co za tym idzie popyt na żywność.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bal bla 2014-10-20 12:49:36

    masło, maślane.Jaki zarząd takie masło maślane.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane