Tesco notuje wzrost sprzedaży w Irlandii

www.portalspozywczy.pl 6 października 2015 11:25

Tesco w ciągu dwunastu tygodni do 13 września zwiększył sprzedaż o 0,3 proc. – informują analitycy Kantar Worldpanel. Dane stanowią powód do zadowolenia, gdyż jest to pierwszy wzrost sprzedaży brytyjskiej sieci handlowej na irlandzkim rynku od ponad 2 lat. Największą dynamikę sprzedaży odnotował Lidl.

Tesco zanotowało wzrost sprzedaży w Irlandii pierwszy raz od marca 2013 roku. Zdaniem Georgieanna Harringtona, z Kantar Worldpanel jest to dobra informacja dla brytyjskiej sieci handlowej po bezprecedensowym okresie spadku sprzedaży.

Dużą rolę w odzyskiwaniu pozycji przez Tesco odegrał stosunkowo niewielki wzrost liczby kupujących ogółem w Irlandii, ale także większe zainteresowanie klientów ofertą sieci, co przyczyniło się do zwiększenia jej wydajności.

W ciągu dwunastu tygodni sprzedaż w Irlandii wzrosła rok do roku o 1,8 proc. Tym samym odnotowano najdłuższy wzrost sprzedaż – trwający 18 miesięcy – od października 2013 roku.

Stale swoją pozycję na irlandzkim rynku umacnia Lidl. Podobnie było w analizowanym okresie, kiedy to niemiecka sieć dyskontów odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 9,5 proc. Jednocześnie jej udziały rynkowe wynoszą 9 proc.

 

Więcej na portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane