REKLAMA
REKLAMA

Tesco: Nowe kanały sprzedaży będą wyznacznikiem siły sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 25 października 2013 16:54

Nowe kanały sprzedaży, takie jak np. sprzedaż przez internet czy też usługi dodatkowe, będą wyznacznikiem siły sieci handlowych na rynku, a nie powierzchnia sprzedaży sklepów - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska. I na tym właśnie koncentruje się obecnie Tesco.

REKLAMA
- Kiedyś porównując siłę sieci handlowych porównywaliśmy powierzchnię sprzedaży ich sklepów. Dziś to kryterium odchodzi do lamusa. Coraz bardziej liczyć się będą nowe kanały sprzedaży - internet czy usługi dodatkowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzesiak.
- Sieć handlowa może zarabiać przecież nie tylko otwierając nową powierzchnię handlową, ale i lepiej wykorzystując tę istniejącą. I na tym koncentrujemy się najmocniej w tym momencie - dodaje.
Wiceprezes mówi również, że Tesco chce być liderem w segmencie sprzedaży internetowej w Polsce i usługa ta będzie mocno rozwijana w najbliższych latach. Podkreśla, że niewiele ponad roku od uruchomienia usługi z zakupów przez internet w Tesco może korzystać już co czwarty Polak, a w 2014 roku z tej usługi będzie mogła już korzystać jedna trzecia Polaków.
Istotne są też kwestie logistyki i dystrybucji. Wiceprezes zaznacza, że w Tesco Polska funkcjonują one coraz sprawniej.
- Również coraz sprawniej funkcjonuje nasza logistyka i dystrybucja. Do dwóch dużych centrów logistycznych w Gliwicach i Teresinie dołączył magazyn w Wolbórzu, obsługiwany przez Partner Logistic - podkreśla Grzesiak.
Perę lat temu Tesco wprowadziło duże zmiany w organizacji i funkcjonowaniu łańcucha dostaw nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, by ograniczyć koszty.
W Polsce Tesco zamknęło kilka magazynów i centrów dystrybucyjnych: w Wałbrzychu, Bielsku, niewielki magazyn pod Warszawą oraz w Strykowie, a otworzyło potężne centrum logistyczne w Gliwicach. Tesco informowało wtedy, że zamknięcia wynikają przede wszystkim z tego, że Tesco bardzo zmieniło strukturę logistyki, a część magazynów okazała się zbędna.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA