Tesco Polska z 1-proc. spadkiem sprzedaży LfL

Autor: www.dlahandlu.pl 23 października 2014 09:20

Tesco Polska z 1-proc. spadkiem sprzedaży LfL

Tesco podało wyniki finansowe za okres 26 tygodni kończący się 26 sierpnia. W tym czasie sprzedaż całej grupy (z włączeniem VAT) wyniosła 34,012 mld funtów, co oznacza spadek o 4,4 proc. przy zmiennym kursie wymiany i 2 proc. przy stałym kursie. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 23,56 mld funtów (spadek o 2,6 proc.), w Azji 5,078 mld funtów (spadek o 8,4 proc.), w Europie 4,847 mld funtów (spadek o 9,3 proc.). Zysk handlowy to 937 mln funtów (spadek aż o 41 proc. przy zmiennym kursie).

Zysk handlowy w Wielkiej Brytanii spadł o 55,9 proc. do 499 mln funtów, w Azji o 17,2 proc. do 260 mln funtów, zaś w Europie wzrósł o 38,2 proc. do 76 mln funtów. 

Na inwestycje przeznaczono w tym czasie 1 mld funtów, co oznacza spadek o 20,4 proc. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 112 mln funtów, co oznacza spadek o 91,9 proc.

- Tesco w Polsce utrzymało swój udział w rynku przy bardzo konkurencyjnym otoczeniu handlowym. Wydajność firmy w drugim kwartale spadła ze względu na pogarszające się nastroje konsumentów ze względu na sankcje rosyjskie dotyczące importu z Polski. Wyniki Grupy na Węgrzech i w Czechach wspierane są przez silny rozwój marki odzieżowej F&F - komentuje Tesco. Firma ogranicza wydatki inwestycyjne w regionie i na terenie Turcji oraz w Polsce uruchomiła 18,tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. W tym samym czasie podobna powierzchnia została zamknięta ze względu na niezadawalające wyniki handlowe.

Jeśli chodzi o wyniki poszczególnych państw z wyłączeniem paliw i włączeniem podatku sytuacja wygląda następująco: Polska - pierwszy kwartał roku finansowego 2014/2015 to wzrost o 0,5 proc. , drugi kwartał spadek o 2,4 proc., połowa roku daje spadek o 1 proc.; Czechy - połowa roku to wzrost o 1,5 proc., Węgry - wzrost o 1 proc., Słowacja spadek aż o 5,2 proc. Irlandia - spadek o 6,4 proc. a Turcja wzrost o 3,5 proc. Wielka Brytania zanotowała spadek o 4,6 proc.

Biuro Prasowe Tesco Polska podało, że Polsce w ciągu ostatniego półrocza uruchomiono odnowione stoiska z ofertą przemysłową i elektroniczną w 24 sklepach. Zakończono też przebudowę 160 stoisk z artykułami dla dzieci. W pierwszym półroczu wprowadzono także 185 nowych linii marek własnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ..I.. 2014-10-23 19:20:43

    a która sieć nie ma spadków??



    za chwilę na tym rynku zostanie Biedronka i Schwarz-Gruppe i wtedy dostawcy i producenci zapłaczą nad ich tragicznym losem

  • obserwator 2014-10-23 11:54:09

    Znowu kręcą .

    Sankcje z Rosja są od września , ale to dla nich I Półrocze.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane