PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Tesco przed Biedronką w kolejnej edycji rankingu Kondej Marketing

Autor: dlahandlu.pl/pr 6 maja 2011 14:22

Sieć hipermarketów Tesco zwyciężyła w Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych. Przewaga Tesco wynika z wszechstronnej oceny, jakiej w Rankingu poddawane są poszczególne sieci, w tym z uwzględnieniem szerokości asortymentu towarowego, skali i skuteczności działań promocyjnych czy dostosowania placówek handlowych do potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów.

Biedronka imponuje wprawdzie tempem rozwoju sieci, jednakże jej koncepcja strategiczna jest bardziej jednostronna, bazująca głównie na dużej wrażliwości cenowej polskich konsumentów. Tesco skutecznie niweluje przewagę cenową Biedronki poprzez wprowadzanie tzw. cen dyskontowych, a posiada przy tym więcej atutów w takich dziedzinach, jak: zróżnicowanie oferty produktowej, atrakcyjność promocji czy modernizacja placówek, w tym - wprowadzenie konceptu Tesco Express.
W czołowej dziesiątce największy postęp zanotował Lidl (o jeden punkt), który awansował z szóstej na piątą pozycję wyprzedzając Kauflanda. Niemiecka sieć dyskontowa zbiera plony swojej wielkiej promocyjnej ekspansji rozpoczętej w drugiej części ubiegłego roku. Wprowadzenie do oferty nowych produktów oraz promocji sprawiają, że sklepy tej sieci zachęcają do odwiedzin klientów, którzy oprócz niskich cen otrzymują również znaczącą wartość dodaną.
W formacie supermarketów na pierwszym miejscu utrzymuje się sieć Intermarche, która coraz śmielej rozwija ekspansję w większych miastach. W ścisłej czołówce znajdują się również supermarkety Tesco, Piotr i Paweł i Polomarket, przy czym spośród tych sieci Polomarket wykazuje największy potencjał rozwojowy.

W formacie MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) prym wiodą Delikatesy Centrum zarządzane przez Eurocash. Te sklepy prowadzone w formule twardej franczyzy nadal imponują wysoką efektywnością sprzedaży (ok. 25 tys. zł rocznie z 1mkw.). Swoje notowania obniżył nieco drugi w tej klasyfikacji Lewiatan, a stabilne oceny utrzymała sieć ABC.

Największą dynamikę wyników spośród wszystkich ocenianych sieci wykazała sieć Krakowski Kredens (wzrost o prawie 2,5 pkt.), która okazała się skutecznym pomysłem handlowym bazującym na tęsknotach polskich konsumentów do tradycyjnych produktów. Warto jednak, by twórcy tego konceptu umieli odróżniać realną tradycyjność od pozorowanej, gdyż klienci z pewnością nabędą z czasem tę umiejętność.

Wysoką, bo prawie dwupunktową dynamikę prezentuje również Freshmarket zarządzany przez Żabkę. Akceptacja sklepów Freshmarket (jako rozszerzonej Żabki) potwierdza, że koncept convenience (sklepów wygodnych o rozszerzonej formule usług) ma ogromny potencjał rozwojowy na polskim rynku. Jednakże, od koncepcji strategicznej nowego właściciela zależy, czy ta nowoczesna sieć będzie nadal tak intensywnie się rozwijać.

W bieżącym Rankingu pojawiły się trzy nowe sieci: Dino, Topaz i Sezamek. Bardzo wysoką ocenę, jak na debiutanta otrzymało Dino (61,09 pkt.), które w swoim debiucie znalazło się na bardzo wysokim czwartym miejscu w kategorii MSD. Ta sieć sklepów własnych planuje znaczące inwestycje (200 mln zł), co może sprawić, że stanie się ona liczącym się graczem na polskim rynku detalicznym. Topaz skutecznie rozwija się w województwie mazowieckim, niejako „na zapleczu" najsilniejszych sieci detalicznych w kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11536

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane