Tesco przyspiesza strategię odbudowy pozycji na rynku Wielkiej Brytanii

Autor: telegraph.co.uk 25 lutego 2014 21:04

Prezes Tesco Philip Clarke ujawnia plany przyspieszenia strategii odwrócenia złych trendów sprzedaży sieci w Wielkiej Brytanii. Plan zakłada m.in. modernizację sklepów i poprawę wachlarza produktów żywnościowych.

Prezes przyznał, że marka Tesco musi zostać naprawiona, żeby odwrócić spadki sprzedaży na rynku brytyjskim. Dodał, że marka niesie za sobą pewien „bagaż", a Tesco nie może też ignorować rosnącego znaczenia sieci dyskontów Aldi i Lidi.
Tesco chce znacznie przyspieszyć program modernizacji swoich 900 dużych sklepów w Wielkiej Brytanii, z których tylko 100 zostało do tej pory zreorganizowanych.
Sieć obniży też ceny podstawowych produktów żywnościowych i może poszerzyć program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard o paliwa. Dodatkowo Tesco planuje też wprowadzenie cyfrowej wersji programu Clubcard.
Szczegóły odświeżonej strategii, która zoczęła być wprowadzana dwa lata temu, mają być ujawnione nieco później, jednak oczekuje się, że spółka poświęci na nią swoją najwyższą w branży marżę 5,2 proc.
Tesco zanotowało spadek sprzedaży o 2,4 proc. w okresie przedświątecznym i radziło sobie też gorzej niż cały rynek spożywczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane