Tesco skraca terminy płatności dla małych dostawców

Autor: dlahandlu.pl 8 września 2016 09:19

Tesco skraca terminy płatności dla małych dostawców fot. Tesco

Sieć sklepów Tesco zadeklarowała, że mniejsi partnerzy handlowi będą mogli skorzystać ze skróconych terminów płatności.

Deklarację tę złożył Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową w trakcie Europejskiej Konferencji Dostawców Tesco, która 7 września w Krakowie zgromadziła 1500 dostawców firmy z Europy Środkowej.

„Jesteśmy świadomi tego, że za każdym produktem jaki sprzedajemy, stoją firmy i ludzie, którzy z nami współpracują. W łańcuchu dostaw produktów do klientów, każde ogniwo ma ogromne znaczenie. Chcemy dawać klientom produkty najwyższej jakości, budując przy tym długofalowe relacje z naszymi dostawcami – dzięki temu możemy wspólnie korzystać z owoców naszej pracy” – powiedział Jamie Walker.

„Częścią tej zmiany jest upraszczanie naszej pracy z dostawcami – mam zatem ogromną przyjemność poinformować o wprowadzeniu krótszych, 14-dniowych terminów płatności dla naszych najmniejszych dostawców” – dodaje Jamie Walker. W Polsce termin zapłaty w transakcjach handlowych to 30 dni – Tesco skraca okres oczekiwania na zapłatę o ponad połowę.

Skrócone terminy płatności (14 dni zamiast wymaganych przez przepisy prawa 30 dni) mają na celu wsparcie działalności mniejszych kontrahentów Tesco. Będą obowiązywały od 1 października. Zmiana dotyczy wszystkich dostawców Tesco w Europie, których obroty z siecią sklepów nie przekraczają 25 tys. funtów (ok 144 tys. zł) rocznie. Z 14-dniowych terminów płatności skorzysta niemal 1000 dostawców firmy w Europie Środkowej, w tym 290 polskich przedsiębiorstw.

„Współpracujemy z Tesco od kilkunastu lat, dostarczając pieczywo i lody do sklepów w Poznaniu i regionie. Doceniamy inicjatywę naszego partnera handlowego w kwestii znacznego skrócenia terminów płatności” – mówi Krzysztof Malewski, wiceprezes Spółdzielni Piekarsko – Ciastkarskiej „Fawor”.

Dla zwiększenia transparentności i uproszczenia relacji, Tesco wprowadza również ustandaryzowane terminy płatności dla średnich i dużych przedsiębiorców. W Europie wynosić one będą 30 dni dla dostawców suchej żywności, średnio 45 dni dla produktów niespożywczych i 60 dni dla artykułów przemysłowych. W Polsce, ze względu na lokalne przepisy prawa, terminy płatności wynoszą i nadal będą wynosić 30 dni dla dostawców wszystkich kategorii.

To kolejny krok, jaki Tesco podejmuje dla uproszczenia relacji ze swoimi partnerami handlowymi. Na początku maja w Polsce testowo uruchomiono „Supplier Helpline” - to narzędzie pomagające wyjaśniać wszelkie wątpliwości dotyczące pracy z Tesco w ciągu 48 godzin i jeden punkt kontaktowy dla kontrahentów, gdy tylko niezbędne jest im jakiekolwiek wsparcie. Po wdrożeniu narzędzia w Polsce, w najbliższych miesiącach będzie ono rozszerzane na kolejne kraje Europy.

„Wiemy, jak ważna we wszystkich aspektach biznesowych jest szybka i sprawna komunikacja. Supplier Helpline to ważny krok na ścieżce budowania mocniejszych, opartych na otwartości relacji z naszymi partnerami” – komentuje Jamie Walker.

Jak tłumaczą przedstawiciele Tesco, wszystkie te działania mają na celu umocnienie współpracy opartej na długofalowych, partnerskich relacjach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane