PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Tesco Stores wśród największych platform sprzedażowych

Autor: dlahandlu.pl 29 czerwca 2015 19:53

W porównaniu z poprzednim, ogólna wartość e-handlu B2C w Europie w 2014 roku zwiększyła się o 14,3 proc. (do 423,8 miliardów euro).

Państwa członkowskie Unii Europejskiej odnotowały podobny wzrost wartości sprzedaży – osiągając poziom 368,7 miliardów euro – co stanowi 87 proc. wszystkich zawieranych transakcji handlu elektronicznego Unii Europejskiej. Wielka Brytania nadal pozostaje największym rynkiem e-commerce B2C w Europie – wzrost przychodów o 14,7 proc. (do 127,1 miliardów euro). Pozwoliło jej to na wzmocnienie swojej przewagi konkurencyjnej względem Niemiec (zwyżka przychodów o 12,3 proc. do 71,2 miliardów euro) i Francji (11,2 proc. do 56,8 miliardów euro), zajmujących w rankingu odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Sześć lat temu e-commerce stanowił 1,27 proc. europejskiego PKB, a w roku ubiegłym wartość ta niemal podwoiła się (do 2,45 proc.). Prognozuje się, że rozwój sektora e-handlu może osiągnąć jeszcze większą intensyfikację – do około 6 proc. PKB w 2020 roku. W ubiegłym roku największe europejskie platformy sprzedażowe osiągnęły łączny wzrost sprzedaży o 15,6 proc. (do 123,78 miliardów euro). Wiele z nich figuruje na stworzonej przez Internet Retailer liście 500 europejskich sprzedawców online 2015. W pierwszej dziesiątce rankingu znajdują się m.in.: Amazon, Otto Group, Tesco Stores, Staples, Apple, Home Retail Group, Cnova, Zalando, Asda i Shop Direct.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane