REKLAMA
REKLAMA

Tesco urosło o 8,8 proc. głównie dzięki otwarciom nowych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2012 09:27

Tesco urosło o 8,8 proc. głównie dzięki otwarciom nowych sklepów

Obroty Tesco Polska za rok finansowy 2011/12 wyniosły 12,6 mld zł (11,0 mld zł bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,8 proc., co w największym stopniu jest zasługą rozwoju sieci sklepów. W roku 2011/12 Tesco otworzyło 51 nowych sklepów wobec 42 rok wcześniej. Tesco inwestowało w dużych miastach, jak Warszawa, Bydgoszcz czy Częstochowa, ale i otwierało nowe sklepy w mniejszych miejscowościach, jak liczący tysiąc mieszkańców Gajków w woj. dolnośląskim czy 3-tysięczne Łącko w Małopolsce. Plany Tesco na rok 2012/13 zakładają dalszy rozwój sieci. Firma deklaruje, że w dalszym ciągu będzie otwierać sklepy wszystkich formatów - zarówno super, jak i hipermarkety.

REKLAMA

W 2011 roku Tesco otworzyło 12 sklepów Tesco Extra, z czego 8 to placówki odnowione. Sklepy oferują średnio więcej o 5 tys. linii - oraz dodatkowe usługi. Dostosowanie 8 hipermarketów do standardu Extra w dużej mierze przyczyniło się do ogólnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) firmy. Sprawdzone rozwiązania ze sklepów Extra były przenoszone do pozostałych hipermarketów - przykładem może być przebudowa działów przemysłowych w 21 hipermarketach, 9 nowych samoobsługowych restauracji Bistro czy 55 kolejnych sklepów z kasami samoobsługowymi. W sektorze usług dodatkowych pojawiły się nowe serwisy, jak ubezpieczenia komunikacyjne i na życie, karta kredytowa związana z programem Clubcard czy lifestyle'owy magazyn dla klientów Tesco. Z operacyjnego punktu widzenia, największy nacisk położony został na rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji, czego symbolem jest uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Gliwicach.

„W 2012 roku najważniejszy będzie - jak zawsze - klient" - mówi Ryszard Tomaszewski. „Miniony rok pokazał, że jak nigdy dotąd liczy się cena i jakość. Na tym budujemy naszą strategię na najbliższe lata. Drugi ważny obszar to szukanie sposobów zwiększania naszej efektywności i nowoczesności. Tu przykładem będzie wprowadzanie elektronicznych etykiet cenowych, dalsze zmiany w operacjach sklepowych i dystrybucji czy start sprzedaży z wykorzystaniem internetu".

Miniony rok finansowy Tesco trwał od 1 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r. Tesco Polska ma 420 sklepów, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Sprzedaż całej grupy zwzrosł ao 7,4 proc. do 72 mld funtów. Zysk operacyjny całej grupy wzrósł o 1,3 proc. do 3,8 mld funtów, przy czym zysk z działalności poza Wielką Brytanią był o 17,7 proc. wyższy i wyniósł 1,1 mld funtów.  


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA