Tesco wygrywa z Lidlem proces o reklamę porównawczą

Autor: www.dlahandlu.pl 15 października 2012 14:12

Tesco wygrywa z Lidlem proces o reklamę porównawczą

Porównywanie cen przez sieci handlowe jest dozwolone - orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie, oddalając w całości powództwo sieci Lidl przeciw Tesco.

Tesco od 2008 roku umieszcza przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach. Sąd nie podzielił zarzutów sieci Lidl, iż dokonywane przez Tesco porównanie cen jest czynem nieuczciwej konkurencji. Korzystny dla Tesco wyrok Sądu z 10 października jest prawomocny.

Sąd Apelacyjny uznał, iż stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. Zdaniem Sądu zakazanie takiej formuły całkowicie eliminowałoby możliwość stosowania reklamy porównawczej. A to byłoby sprzeczne z prawem i orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

- Decyzja Sądu potwierdza, że nasza kampania informacyjna była rzetelna, obiektywna i możliwa do zweryfikowania dla klientów naszych sklepów. - komentuje Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco ds. prawnych.  - Rzeczywiście, przed rozpoczęciem akcji obniżyliśmy ceny ponad 1000 naszych produktów do poziomu cen konkurencji. Jeśli jesteśmy równie tani, a nawet tańsi, niż sklepy dyskontowe, uważam, że mamy pełne prawo głośno mówić o tym naszym klientom. - dodaje.

Lidl złożył pozew przeciwko Tesco w kwietniu 2009 roku, po rozpoczęciu kampanii informacyjnej „Dyskontowe Ceny".

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • M. 2013-01-09 12:01:53

    Brawo. Bardzo dobrze, że taki wyrok zapadł, niech żyje wolna konkurencja...

    A Lidl po prostu nie jest tani...

  • donosiciel 2012-10-16 19:31:07

    to bzdura, jaką mam pewność, że w chwili czytania inforacji w Tesco o cenie u konkurencji ta cena jeszcze obowiązuje (u konkurencji). Przecież w np. Lidlu mogła w tym czasie zostać obniżona i co wtedy ? Znowu, nieuczciwa konkurencja wygrywa, a polskie prawo nie chroni konsumentów przed oszustwem.

  • Marta 2012-10-16 15:42:03

    Dla mnie to nie ma znaczenia. Mam gazetki, internet , więc porównuję sama.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane