Tesco wyjdzie z kryzysu? Sieć poprawia wyniki sprzedaży

www.portalspozywczy.pl 11 marca 2015 19:49

Tesco wyjdzie z kryzysu? Sieć poprawia wyniki sprzedaży

W okresie 12 tygodni do 1 marca 2015 r., sieć Tesco wyróżniała się na rynku brytyjskim na tle pozostałych firm handlowych z tzw. "wielkiej czwórki". Jak wynika z badania Kantar Worldpanel, sprzedaż grupy Tesco na rodzimym rynku wzrosła o 1,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem - informuje Kam City.

Pozostałe trzy największe sieci w Wielkiej Brytanii zanotowały w omawianym okresie spadki sprzedaży. W przypadku sieci Morrisons wynik pogorszył się o 0,4 proc., sprzedaż Sainsbury's zmalała o 0,5 proc., a w przypadku Asda spadek sięgnął aż 2,1 proc.

Zdecydowanie więcej powodów do zadowolenia mieli w okresie ostatnich kilku tygodni menedżerowie dyskontowych sieci Aldi i Lidl. W przypadku Aldiego sprzedaż w omawianym okresie wzrosła aż o 19,3 proc., natomiast Lidl poprawił swoje wyniki o 13,6 proc.

Kantar Worldpanel bada również udziały poszczególnych sieci w całym brytyjskim handlu detalicznym. Udziały Tesco w rodzimym dla tej sieci rynku względem ubiegłego roku zmalały jedynie o 0,1 pkt. proc. i wyniosły 28,8 proc. Na drugim miejscu znalazła się sieć Asda (17,5 proc. udziałów w rynku), a podium zamknęła sieć Sainsbury's (17 proc.). Udziały Morrisons w handlu detalicznym w Wielkiej Brytanii wyniosły 11,1 proc. Tymczasem łączny udział w rynku dwóch głównych dyskontowych sieci, czyli Aldiego i Lidla, pomimo ich szybkiego wzrostu wciąż nie przekracza łącznie 7,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • cerker 2015-04-28 05:02:22

    Mogą mieć problem, bo jak czytam opinie na gowork.pl/opinie_czytaj,6979 to musza poprawic wiele rzeczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane