REKLAMA
REKLAMA

Tesco zachęca swoich dostawców do wejścia na zagraniczne rynki

Autor: www.dlahandlu.pl 24 listopada 2011 09:16

Tesco zorganizowało konferencję dla swoich dostawców. Sieć zachęcała polskie firmy do rozszerzenia działalności także o rynki zagraniczne. A wszystko dlatego, że Tesco ma swoje sklepy również w Czechach, Turcji, na Słowacji i Węgrzech. Polscy dostawcy, tworząc produkty pod marką sieci Tesco mogą zatem sprzedawać je na czterech kolejnych rynkach. Jak informuje sieć, sprzedaży Tesco w tych krajach to dwukrotność sprzedaży Tesco w Polsce, więc jest więc o co walczyć.

REKLAMA

- Czego poszukują „kryzysowi" klienci, jak bez promocji wejść na zagraniczne rynki, co Polacy sądzą o produktach marek własnych supermarketów - tego mogli dowiedzieć się uczestnicy Akademii Dostawców Tesco. Firma zaprosiła przedstawicieli polskich firm produkcyjnych, by podzielić się wiedzą o najnowszych trendach w handlu detalicznym i zaprosić do współpracy przy tworzeniu nowych produktów - informują przedstawicie sieci.

Spotkanie, które odbyło się w Krakowie, 22 listopada, było pierwszym z cyklu trzech konferencji organizowanych przez Tesco. - Ponad połowa Klientów uważa, że mądrze jest kupować marki własne. Ponad 40% uważa, że jakość marek własnych jest w zasadzie tak samo dobra, jak jakość marek producentów. Generalnie konsumenci z roku na rok wypowiadają się o marce własnej coraz bardziej pozytywnie- mówi Anna Wagner - Senior Client Executive z firmy Nielsen.

W trakcie spotkania Tesco przedstawiło także wymagania stawiane dostawcom odnośnie jakości i bezpieczeństwa produktów. Każdy dostawca produktu marki Tesco musi poddać się audytowi według standardów firmy. Oczywiście niezbędna jest znajomość najaktualniejszych trendów rynkowych i upodobań klientów. Te tematy w trakcie swoich wystąpień podczas konferencji poruszyli eksperci z firmy badawczej Nielsen i z współpracującej z Tesco firmy dunnhumby, badającej zwyczaje zakupowe klientów Tesco.

Akademia Dostawców to już druga edycja spotkań Tesco i przedstawicieli producentów. W minionym roku Tesco zapraszało małe i lokalne przedsiębiorstwa na Akademię Dostawców Regionalnych. Po cyklu 8 spotkań i 4 bezpłatnych warsztatów liczba współpracujących z Tesco dostawców regionalnych wzrosła z 235 w 2009 roku do ponad 400 w 2010.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA