REKLAMA
REKLAMA

Tesco zrezygnuje z programu Clubcard?

www.portalspozywczy.pl 3 września 2014 14:20

Jednym z pomysłów na poprawę kondycji Grupy Tesco, jakie podsuwają zachodnie media nowemu prezesowi sieci Dave'owi Lewisowi, który objął to stanowisko w poniedziałek 1 września, jest odmienienie programu lojalnościowego Clubcard, bądź nawet całkowite zrezygnowanie z niego - donosi portal "Marketing Week".

REKLAMA
Ten drugi krok wydaje się bardzo radykalny, a jednak pozwoliłby Tesco na znaczne uproszczenie oferty. Tesco przegrywa na rodzimym, brytyjskim rynku z dyskontami takimi jak Lidl i Aldi w dużej mierze przez to, że jego oferta wydaje się klientom skomplikowana, a przez to niezrozumiała, mimo że ceny oferowane przez sieć wcale nie są gorsze od tych, jakie oferują inni. Klientom najbardziej przeszkadza fakt, że ich oszczędności nie są bezpośrednio widoczne przy zakupach. Wywiera to mocny, niekorzystny wpływ na postrzeganie cenowe Tesco.

- Wiele osób chętniej wybierze 10-proc. zniżkę, niż bony za udział w programie Clubcard. Ludzie muszą czuć i widzieć swoje oszczędności - powiedział portalowi "Marketing Week" Bruno Monteyne, analityk Sanford C. Bernstein. Jak z kolei zauważa David McCarthy z HSBC, program Clubcard w samej Wielkiej Brytanii generuje dla Tesco koszty rzędu 500 mln funtów. Analityk popiera pomysł całkowitej rezygnacji z programu lojalnościowego sieci.

Tego typu decyzja byłaby dla Tesco rewolucją. W znacznej mierze to właśnie program Clubcard przyczynił się swego czasu do tego, że sieć stała się potentatem w Wielkiej Brytanii i na kilku innych rynkach. Do dziś Tesco gromadzi dzięki Clubcard olbrzymią liczbę danych na temat zachowań klientów podczas zakupów. Pomaga to Tesco w dobieraniu odpowiedniego asortymentu i skrajaniu oferty pod konkretny sklep.

W Polsce kart Clubcard Tesco w trakcie pięciu lat funkcjonowania programu wydanych zostało ok. 6 mln. Jak wynika z badań GUS "Gospodarstwa domowe w 2011 roku", karta Clubcard obecna jest niemal w co drugim gospodarstwie domowym. Z kolei badanie PMR Research z kwietnia 2012 r. wskazywało, że program Tesco jest najbardziej rozpoznawalnym programem lojalnościowym w Polsce. Słyszało o nim 37 proc. Polaków, a 16 proc. deklarowało w nim swój udział.

W ostatnim tygodniu sierpnia 2014 r. polskie Tesco poinformowało o rozszerzeniu zakresu swojego programu lojalnościowego. Do tej pory polegał on na zbieraniu punktów przy zakupach, które następnie przeliczane były na bony Clubcard, do wykorzystania w dowolnym sklepie Tesco. Klientom Tesco oferowano też kupony zniżkowe. Teraz posiadacze kart Clubcard zyskają możliwość korzystania z przygotowanych specjalnie dla nich promocji na wybrane produkty.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA