Tesco zyskuje na sprzedaży kwiatów i będzie inwestować w ten asortyment

Autor: portalspozywczy.pl 8 września 2010 14:44

Hipermarkety i supermarkety chwalą się rekordami sprzedaży i coraz bogatszym asortymentem. Przez brak czasu i chęć kupienia wszystkiego "pod jednym dachem" coraz częściej klienci zamieniają np. kwiaciarnię na hipermarket.

Badania, jakie firma 4P Research Mix przeprowadziła dla sieci sklepów Tesco, pokazują, że średni czas, jaki Polacy poświęcają na duże zakupy skrócił się w ciągu trzech lat o 12 minut. Równocześnie, w hipermarketach coraz częściej kupujemy produkty nie zawsze kojarzone z tym typem sklepu - wśród najszybciej rosnących kategorii produktów są m.in. leki, produkty optyczne czy też kwiaty.

Sama sieć Tesco chwali się wzrostami sprzedaży kwiatów o kilkadziesiąt procent rok do roku. Szczególnie chętnie kwiaty w supermarketach wybieramy przy okazji typowych, „kwietnych" okazji. - W tegoroczny Dzień Matki klienci kupili niemal 3 razy więcej kwiatów ciętych i o 80 proc. więcej kwiatów doniczkowych w porównaniu z rokiem 2009 - mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. Klienci wiedzą już, że supermarket może oferować świeże, dobrej jakości, a przede wszystkim - tanie kwiaty. Będziemy inwestować ten asortyment. Za kilka dni w sklepach sieci ma pojawić się nowa, poszerzona oferta bukietów.

Specjalistyczne sklepy z kwiatami to jedna z bardziej rozdrobnionych branż na polskim rynku. Udziały rynkowe hipermarketów cały czas nie są wielkie, ale dalszy ich dynamiczny wzrost oznaczał będzie jedno - znaczne obniżki cen w tradycyjnych kwiaciarniach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane