Textilmarket chce uruchomić 50 sklepów w Europie

Property News 19 marca 2015 14:58

Textilmarket chce uruchomić 50 sklepów w Europie

Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TXM w minionym roku uzyskała 504 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 7,5 proc. w porównaniu do 2013 r.

W tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 5,5 proc. licząc r./r. do 198,1 mln zł. W efekcie Grupa osiągnęła w 2014 r. zysk na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 12,4 mln zł, czyli o 6,1 mln zł więcej niż w poprzednim roku. Wpływ na to miało zwiększenie wyniku w części dyskontowej o 8,6 mln zł oraz w części modowej w Polsce o 2,3 mln zł. Działalność części modowej na rynkach zagranicznych obniżyła natomiast wynik o 1,6 mln zł.

Na poziomie skonsolidowanego zysku netto Grupa Redan w 2014 r. wypracowała 9,7 mln zł, w porównaniu do 3,0 mln zł rok wcześniej. To ponad trzykrotny wzrost. Na poziomie wyniku całkowitego zanotowano 9,0 mln zł na plusie, względem 2,8 mln zł w 2013 r. - Kluczowe znaczenie miały ujemne różnice kursowe związane z osłabieniem ukraińskiej hrywny i rosyjskiego rubla oraz umocnieniem amerykańskiego dolara. Spowodowało to obniżenie wyniku o 8,7 mln zł. W minionym roku Grupa utworzyła jednocześnie aktywo na odroczony podatek dochodowy, co zwiększyło zysk o kwotę 12,7 mln zł - wyjaśnił Bogusz Kruszyński.

W przypadku segmentu modowego obroty w 2014 r. spadły r./r. o 0,7 proc. do 228,1 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 42,6 proc., co oznacza spadek o 1,0 p.p. względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone r./r. o 0,4 proc. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) segment modowy zanotował 7,0 mln zł straty, względem 6,3 mln zł na minusie w poprzednim roku. -  Uzyskaliśmy o ponad 60 proc. wyższy zysk na rynku krajowym, co potwierdza dopasowanie oferty do oczekiwań klientów. Naszym celem jest zwiększenie udziału sprzedaży towarów w pierwszych cenach, czyli bez stosowania promocyjnych rabatów. Spowoduje to z jednej strony wzrost przychodów, a z drugiej zwiększenie marży handlowej. Chcemy także skupić się na dalszej poprawie rozpoznawalności marek Top Secret, Troll i Drywash, co przyciągnie do sklepów nowych klientów. Kluczowa jest również optymalizacja wielkości zakupu towarów i terminów wprowadzania oferty do sklepów - stwierdził Grzegorz Lipnicki, prezes spółki Top Secret.

  • LUCY 2015-03-19 16:27:32

    NIECH POSTAWIĄ NA JAKOŚĆ. ICH CIUCHY TRACA KOLOR W PRANIU

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane