Textilmarket ze stratą, bo system magazynowy blokował wysyłki towarów

Autor: gazeta.pl 31 maja 2017 09:34

Łódzka spółka Redan, właściciel marek odzieżowych Top Secret, Textilmarket czy Troll, poinformował o stracie netto na poziomie 13,75 mln zł w pierwszym kwartale br. Jedną z głównych przyczyn takiego wyniku były błędy w działaniu nowego systemu informatycznego, które powodowały nieprawidłowe zatowarowanie sklepów - czytamy w gazeta.pl

Sieć sklepów Textilmarket zanotowała stratę 11,5 mln zł, bo wdrożony w lutym system SAP, wspomagający zarządzanie towarami, nie zadziałał poprawnie. To prowadziło m.in. do wysyłaniu towarów do niewłaściwych sklepów albo wysyłek zbyt małej ilości towarów. W systemie SAP przez pewien okres był zablokowany proces przyjęć i wysyłek towarów z magazynu oraz interfejsy służące do przenoszenia informacji pomiędzy systemem centralnym a systemem sprzedażowym w sklepach. Spowodowało to z jednej strony zablokowanie możliwości właściwego towarowania sklepów, z drugiej zaś powstanie dużej ilości błędów systemowych, których eliminacja była złożona i czasochłonna. Nieprawidłowości w zatowarowaniu sklepów polegały na niedostatecznych ilościach towarów wysyłanych do sklepów oraz na wysyłkach towarów do niewłaściwych sklepów - informuje spółka dodając, że większość problemów już została rozwiązana, choć nadal system nie jest w pełni wydajny.

W ostatnich dniach zwolniony został cały zarząd TXM, a na nowego prezesa powołany został były dyrektor operacyjny Tesco Polska - Tomasz Waluś.

Firma IT odcina się od problemów Textilmarket.  "Itelligence oświadcza, iż nie realizowała projektu wdrożenia systemu SAP w Grupie Kapitałowej Redan, ani w należącej do grupy sieci sklepów TXM. Na mocy porozumienia z dnia 07.01.2015 r. współpraca pomiędzy firmami została zakończona, a Grupa Redan podjęła decyzję o samodzielnej realizacji wdrożenia systemu" - czytamy w oficjalnym komunikacie informatycznej spółki.

W całym 2016 r. Grupa Redan osiągnęła zysk netto na poziomie 5,2 mln zł. W segmencie dyskontowym zanotowała zysk na sprzedaży na poziomie blisko 17 mln zł, a w segmencie modowym (marki Top Secret, Troll i Drywash – sklepy internetowe, sklepy detaliczne, bezpośrednie kanały dystrybucji itd.) stratę ok. 6,2 mln zł.

W segmencie modowym w pierwszym kwartale br. Redan zanotował stratę na sprzedaży na poziomie ponad 3,1 mln zł, niemniej poczytuje ten wynik jako sukces, gdyż w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami 2016 r. strata jest niższa o blisko 2 mln zł. W 2017 r. segment modowy ma przekroczyć próg rentowności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane