Tiger: Sąd w Krakowie zobowiązał Food Care do wypłaty Michalczewskiemu odszkodowania

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2016 10:15

Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok, w którym zobowiązał FoodCare do zapłaty Dariuszowi Tiger Michalczewskiemu odszkodowania w wysokości około 2,5 miliona zł za bezprawne korzystanie przez tę firmę z oznaczenia Tiger po rozwiązaniu umowy licencyjnej tj. od października
2010 r.

Jak podał w uzasadnieniu Sąd – doszło do naruszenia dóbr osobistych Dariusza Tiger Michalczewskiego i było to działanie bezprawne ze strony FoodCare.

W 2014 roku Sąd Apelacyjny w Krakowie zobowiązał spółkę Wiesława Włodarskiego do zapłaty ponad 15 milionów zł. Ponadto Sąd w Gdańsku nałożył na FoodCare obowiązek udzielenia informacji niezbędnych do dochodzenia odszkodowania, który do dziś nie został w pełni wykonany. Dotąd FoodCare zapłacił tylko z tego tytułu Fundacji ok. 200 tysięcy zł.

W październiku 2010 r. Fundacja Równe Szanse rozwiązała łączące obie strony umowy w wyniku zaprzestania płacenia należnej prowizji przez FoodCare. Pomimo rozwiązania umowy spółka ta nadal produkowała, sprzedawała i reklamowała napoje energetyczne z oznaczeniem Tiger. Jak podał w uzasadnieniu Sąd – doszło do naruszenia dóbr osobistych Dariusza Tiger Michalczewskiego i było to działanie bezprawne ze strony FoodCare.

Pierwszy pozew przeciwko firmie FoodCare złożyła Fundacja Równe Szanse Dariusza Tiger Michalczewskiego. W dniu 12 listopada 2014 roku Sąd Apelacyjny w Krakowie wydał wyrok, w którym zobowiązał firmę FoodCare do zapłaty na rzecz Fundacji kwoty ponad 15 milionów zł z tytułu m.in. zaległego wynagrodzenia z umowy promocyjnej wraz z odsetkami i kosztami.

Ponadto Sąd w Gdańsku nałożył na FoodCare obowiązek udzielenia informacji niezbędnych do dochodzenia odszkodowania. Jest on egzekwowany przed sądami krakowskimi w drodze licznych wniosków i postanowień. Dotąd FoodCare zapłacił z tego tytułu Fundacji ok. 200 tysięcy zł

Nowym licencjobiorcą Tigera jest Maspex, który ma wyłączną licencję do używania oznaczenia Tiger i wykorzystania wizerunku oraz pseudonimu Tiger Dariusza Michalczewskiego w promocji produktów spożywczych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane