TNS: Im krócej przy półce, tym więcej w koszyku

Autor: Marketing przy Kawie 27 lutego 2014 11:15

TNS: Im krócej przy półce, tym więcej w koszyku

Trzy główne teorie, od wielu lat zakorzenione w sposobie myślenia o konsumencie w punkcie sprzedaży, a warte obalenia, dotyczą po pierwsze – wartościowania czasu spędzanego przez potencjalnych nabywców przy półce, po drugie – skutecznych sposobów wpływania na decyzje shopperów, po trzecie – odsetka decyzji podejmowanych w punkcie sprzedaży - mówi na łamach "Marketingu przy Kawie" Marcin Sznajder, ekspert TNS w dziedzinie shopper marketingu.

Jak wyjaśnia ekspert, konsument w miejscu sprzedaży jest skłonny przeznaczyć na zakupy tylko określony czas - limit dotyczy zarówno czasu na zakup produktów z określonej kategorii, jak i na całe zakupy w danym sklepie. Jeżeli każemy mu zbyt długo poszukiwać produktu, który zamierzał kupić, a wręcz nie zapewnimy tego, że znajdzie to czego szukał w określonym czasie - po prostu odejdzie od półki, nie kupi. Takie sytuacje są przez TNS obserwowane bardzo często i nie trzeba nikogo przekonywać, że oznaczają one realną stratę i dla detalisty, i dla producenta.

Im szybciej nabywca będzie mógł zlokalizować interesujące go produkty (segment produktowy, markę itp.) na półce i przejść do procesu selekcji (czyli świadomego już wyboru w ramach interesującego go repertuaru), tym większa szansa na zrealizowanie zakupu, a także na wyższą wartość koszyka. Shopper ma wtedy więcej czasu na analizę ofert promocyjnych, dostrzeżenie materiałów POS - słowem, na analizę różnych propozycji na półce.

Jednocześnie krótszy czas spędzony przy półce i mniej wysiłku włożonego w proces poszukiwania przekładają się na wzrost satysfakcji nabywcy, dla którego zakupy stają się łatwiejsze i przyjemniejsze. Poszukiwanie jest bowiem procesem negatywnym.

- Dla zdecydowanej większości shopperów kupujących w sposób impulsowy (nieplanujących w ogóle nabycia produktu z danej kategorii przed odwiedzeniem sklepu) głównym bodźcem do zakupu są czynniki in-store, najczęściej - obniżka cenowa lub atrakcyjne wyeksponowanie produktu (opakowanie, widoczność na półce, umieszczenie na wysokości wzroku) - mówi ekspert w wywidzie opublikowanym z serwisie Marketing przy Kawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2014-02-27 19:12:48

    Jestem tego przykładem . Jeśli idę do hipermarketu i towar zmienił miejsce , rezygnuję z szukania, rezygnuję z zakupu tego produktu. Chyba,że akurat w zasięgu moich oczu widzę pracownicę przy półce. wtedy zapytam gdzie szukać tego produktu . Niestety, czasami trudno znaleźć takiego pracownika w zasiegu oczu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane