TNS: Jedynie 9 proc. Polaków kupuje produkt z powodu chęci posiadania nowości rynkowej

Autor: www.dlahandlu.pl 7 stycznia 2013 10:10

Polacy na zakup pralki i lodówki decydują się raz na pięć lat, za decyzją o wymianie sprzętu stoi przeważnie awaria dotychczas posiadanego, zaś cena to główny czynnik, jakim kierują się kupujący sprzęt RTV/AGD oraz elektronikę użytkową - wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie sklepu OleOle.pl.

Jak czytamy w opracowniu, wbrew potocznej opinii o rozbuchanych potrzebach konsumpcyjnych Polaków do zakupów podchodzimy z głową. O tym, czy zdecydujemy się na zakup lub wymianę sprzętu decyduje przede wszystkim sytuacja finansowa oraz wiek. - Siłą rzeczy osoby starsze, rzadko kiedy przejęte premierami, dajmy na to, nowej generacji tabletów, nie odczuwają równie wielkiej potrzeby podążania za nowinkami jak ludzie młodzi. Jednak nawet ci ostatni, planując zakup nowego sprzętu, mierzą siły na zamiary - komentuje Tomasz Żelazny z OleOle.pl, zleceniodawca raportu. Na cenę, jako decydujący czynnik w podejmowaniu wyboru, wskazuje prawie 70 proc. Polaków - wynika z badania TNS Polska.

Jak wynika z badania zrealizowanego w dniach od 22 do 25 listopada ceny tego samego sprzętu w różnych sklepach internetowych mogą się jednak znacząco różnić. Rozbieżność ta, czyli to ile potencjalnie możemy przepłacić, gdy wybierzemy droższy sklep, jest mniejszym problemem, gdy stanowi kilka procent. Czasem jednak różnica w cenie wynosić może nawet kilkadziesiąt procent (nawet do 37 proc.), co w skrajnych przypadkach przekłada się na dodatkowe kilkaset złotych, które mogłyby nam posłużyć do czegoś innego.

Ze wszystkich sprzętów lodówki i pralki Polacy wymieniają najrzadziej. Konsumenci, którzy dokonali takiego zakupu w ciągu ostatnich dwóch lat stanowią kolejno zaledwie 15 proc. i 13 proc. Większość społeczeństwa lodówkę (61 proc.) i pralkę (62 proc.) zakupiła minimum pięć lat temu lub dawniej.

W opozycji do „niezniszczalnych" chłodziarko-zamrażarek, pełniejących swoją powinność niemal przez dekady, stoją telefony komórkowe. Ponad połowa Polaków wymienia je regularnie, co najwyżej raz na dwa lata. W tym przypadku widać, jak silne piętno nałożyła na konsumentów polityka sprzedażowa operatorów komórkowych, bezpośrednio przekładająca się na dynamikę rynku, czyli zmiany w zakresie używanego przez nas sprzętu. Nieco częściej kupowane są przez nas urządzenia takie jak małe AGD do higieny (31 proc.), do kuchni (26 proc.) lub do domu (21 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane