TNS OBOP zbadał popularność warszawskich centrów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2010 11:45

Z badań opinii mieszkańców Warszawy na temat centrów handlowych, przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że Arkadia ma dominującą pozycję na stołecznym rynku centrów handlowych, o czym świadczy przede wszystkim najwyższa odwiedzalność oraz znajomość marki. 67 procent klientów ocenia Arkadię jako ulubione centrum handlowe.

Wywiady bezpośrednie na reprezentatywnych grupach ponad 1000 osób, przebywających w centrum handlowym, oraz wywiady telefoniczne na próbie ponad 1000 warszawiaków w wieku 18 - 55 lat, zostały przeprowadzone w maju br. na zlecenie Cefic Polska. W wyniku badań zostały przeanalizowane takie czynniki, jak profil klientów, strefa zasięgu, zwyczaje zakupowe oraz opinia o ofercie danego centrum handlowego.

W porównaniu z badaniem, przeprowadzonym przez TNS OBOP w 2007 roku, w profilu klientów Arkadii zaszła zasadnicza zmiana - znacząco (z 32 do 51 procent) wzrosła wśród nich liczba osób z wyższym wykształceniem, a także odnotowano wzrost liczby klientów powyżej 24. roku życia, osób piastujących kierownicze stanowiska oraz osób pozostających w związkach. Spadła liczba odwiedzających z najmłodszych grup wiekowych (poniżej 16 lat, 16-24 lata), osób z wykształceniem średnim i niższym, osób uczących się i studiujących oraz panien i kawalerów.
Z badań odwiedzalności wynika, że klienci goszczą w Arkadii średnio raz w tygodniu, a ponad połowa wszystkich badanych mieszkańców stolicy - co najmniej raz w miesiącu. 82 procent badanych odwiedza Arkadię od przeszło trzech lat. 65 procent klientów Arkadii to kobiety.
Największa proporcja klientów Arkadii - 41 procent - przyjeżdża z drugiej strefy zasięgu (czas dojazdu między 10 a 20 minut), następnie z pierwszej strefy - 36 procent (czas dojazdu do 10 minut).
Klienci wysoko oceniają Arkadię (5,8 punktów w 7-stopniowej skali). Centrum to jest cenione przede wszystkim za szerokość oferty, dostępny asortyment, ale również za nawigację oraz miłą atmosferę. 78 procent klientów Arkadii korzysta z oferty gastronomicznej, co stanowi wzrost o kilka punktów procentowych na przestrzeni ostatnich lat.

W stosunku do poprzednich badań odnotowano zmianę w zwyczajach zakupowych klientów - coraz więcej osób dokonuje zakupów w pojedynkę, podczas gdy w latach 2006-2007 większość klientów wybierało się do centrum handlowego w towarzystwie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane