REKLAMA
REKLAMA

Tomasz Suchański: W 2013 r. czeka nas sporo wyzwań

www.portalspozywczy.pl 19 lutego 2013 15:15

 Tomasz Suchański: W 2013 r. czeka nas sporo wyzwań

- Całkowita sprzedaż (Biedronki w 2013 r. - red.) z pewnością mocno wzrośnie, na pewno będzie to wzrost dwucyfrowy, chociażby dlatego, że planujemy w tym roku otworzyć ponad 250 nowych sklepów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

REKLAMA

 

Według wstępnych szacunków sprzedaż Biedronki przekroczyła w 2012 r. 28 mld zł. Jednocześnie spółka sygnalizowała, że ubiegły rok był trudny, co przełożyło się na słabsze wyniki, od tych które mogła osiągnąć wyniki. Ten rok może być trudniejszy niż końcówka 2012 r.?

 


Podzielę pytanie na dwie części. Pierwsza rzecz to, to co wydarzyło się w ubiegłym roku. Musimy wziąć pod uwagę fakt, że w 2012 r. całkowicie zmieniliśmy naszą firmę - nowa komunikacja, nowy układ wewnętrzny naszych sklepów, zmiana ich wizualizacji, skupienie się na produktach świeżych - warzywa, owoce, ryby, mięso. Każdy z naszych sklepów był zamknięty w ubiegłym roku przez 2-3 dni, aż 1,7 tys. sklepów zostało odnowionych.

Patrząc na ubiegły rok i na nasze wyniki wszystkie te rzeczy powinniśmy brać pod uwagę. Mimo wielu trudnych wyzwań, nasza sprzedaż całkowita w ubiegłym roku wzrosła o 18 proc., zaś sprzedaż LFL o 6,4 proc. Są to wyniki, jakimi nie może się pochwalić żaden inny gracz na rynku. Co prawda, nie jest to dwucyfrowy LFL, jaki uzyskiwaliśmy w poprzednich latach, ale nasze wskaźniki wyraźnie wybijają się na tle konkurencji i są naprawdę dobre. Biorąc pod uwagę, co udało nam się osiągnąć, również w wymiarze wyników, mogę powiedzieć, że był to naprawdę dobry rok.

Jakie są perspektywy?

Wszystko wskazuje na to, że w 2013 r. na polskim rynku czeka nas sporo wyzwań. Ostatnie dane z gospodarki - 2,5 proc. spadek sprzedaży detalicznej w grudniu, wzrost bezrobocia, które wg niektórych prognoz może sięgnąć nawet 15 proc. wskazują, że sytuacja będzie trudna. Wszystkie branże w Polsce zostaną dotknięte, ucierpi także sektor handlu detalicznego.

Nasze zadanie polega na tym, aby dostosować się do nowej sytuacji, konsekwentnie oferując klientowi to, czego najbardziej oczekuje, czyli niskie ceny i wysoką jakość. Udało się nam to zrealizować w roku ubiegłym, jestem pewien, że będziemy w stanie zrobić to również w tym. Wiemy z doświadczenia, że mimo "kryzysów" obecnie klient nie chce rezygnować z jakości w zamian za niską cenę. Tanie, ale kiepskie produkty go nie interesują.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA