Tradis chce być numerem 1. w dystrybucji

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2010 15:27

Zgodnie z zapowiedziami prezesa zarządu Emepria Holding, w ramach nowej strategii, firma chce, aby dywizja dystrybucji Tradis, wydzielona w ramach nowej strategii grupy, stała się liderem rynku w swojej kategorii. Grupa Tradis zgodnie z zapowiedziami będzie rozwijać się poprzez fuzje i przejęcia oraz ma szanse stać się kluczowym dostawcą dla stacji benzynowych w Polsce. Emperia szacuje ten rynek na 2,5 mld zł.

Jak powiedział prezes Artur Kawa rynek dystrybucji do sklepów przystacyjnych rośnie w tempie 5 proc. rocznie. Zgodnie z informacjami zarządu PKN Orlen zapowiedział rozszerzenie współpracy z Emperią w obszarze dystrybucji serwisowej na kolejne sklepy przy stacjach benzynowych. Inne koncerny paliwowe zaprosiły Tradis do przetargów w tym obszarze. - Dostaliśmy informacje, kiedy kończą się kontrakty na obsługę dystrybucyjną sklepów przymarketowych innych koncernów wraz z zaproszeniem do starania się o te kontrakty - dodał Kawa.

Tradis będzie także rozwijał działalność poprzez budowę nowych i modernizację obecnie istniejących hal cash&carry, w których zaopatrują się m.in. sieci sklepów franczyzowych: Groszek, Milea, Lewiatan, Euro Sklep.

Obecnie zdaniem Michała Kowalczewskiego, prezesa zarządu Mercurius DM, wartość dywizji dystrybucji Tradis można szacować na poziomie 1 mld zł. Firma planuje wprowadzić spółkę Tradis na giełdę w II kwartale 2011 roku.


W ramach nowej strategii firma zdecydowała się na wydzielenie trzech niezależnych dywizji biznesowych: dystrybucji - Tradis, supermarketów pod marką Stokrotka/Delima i nieruchomości FIZ Nieruchomości FMCG. Dzięki większej przejrzystości struktury możliwe będzie lepsze oszacowanie wartości spółki, która zdaniem zarządu wynosi obecnie 2,1 -2,3 mld zł.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane