REKLAMA
REKLAMA

Trendscouting pomoże Zalando zwiększyć sprzedaż

Autor: pr 20 kwietnia 2016 13:01

Zalando, dzięki prowadzonym na bieżąco analizom „trendscouting” sprawdza, co będzie noszone na polskich ulicach w 2017 roku. Przewidywanie trendów z 18-miesięcznym wyprzedzeniem jest możliwe m.in. dzięki monitoringowi zmian w kulturze, technologii oraz w designie. Obecnie Zalando przygotowuje się do tegorocznego lata, którego motywami przewodnimi będą hasła: „unisex” oraz „handmade”.

REKLAMA

Trendscouting to przewidywanie nadchodzących trendów na podstawie badań i obserwacji przede wszystkim kultury i technologii. Okazuje się, że zarówno przemysł muzyczny, jak i sztuka mają bardzo duży wpływ na kierunek, w którym podąża moda. Łowcy trendów w Zalando obserwują dodatkowo popularne blogi, magazyny, odwiedzają targi i konferencje modowe, obserwują asortyment sklepów w różnych zakątkach świata oraz to, co dzieje się w modzie ulicznej. Pozwala im to dokładnie poznać wyznaczniki panujących trendów i przewidzieć jak mogą się one zmieniać się w najbliższym czasie.

Podstawowa analiza opiera się na przebadaniu poszczególnych aspektów życia, takich jak komunikacja, zmiany, zachowania konsumenckie, a także wydarzenia na świecie, które tworzą tzw. makro trendy (np. premiera VII części Gwiezdnych Wojen, letnie Igrzyska Olimpijskie).
Wytypowane makro trendy są przekładane na trendy modowe i konkretne produkty, które trafią do sprzedaży. Następnie, przy współpracy z projektantami i partnerami podejmowane są ostatnie decyzje dotyczące np. koloru czy wzoru. Takie spotkania odbywają się nawet na kilkanaście miesięcy przed rozpoczęciem nowego sezonu. Obecne trendy to np. zdrowy styl życia, holistyczne podejście do zdrowia i wyglądu.

Trendy modowe, ściśle korelują z trendami społecznymi, które możemy obserwować już od jakiegoś czasu. Jednym z najważniejszych, który będzie silnie obecny w 2016 roku, jest „jednolite społeczeństwo”. Tendencja ta oznacza, że choć każdy z nas jest indywidualną jednostką, wszyscy funkcjonujemy w ramach wspólnoty, a rasa, wiek i płeć odgrywają coraz mniejszą rolę. W modzie przekłada się to na trend unisex, czyli odzieży dostępnej w jednym modelu dla obu płci.

Warto zauważyć, że poszczególne wybory modowe są bardzo często zależne od kultury danego rynku. To co „przyjmie się” w Hiszpanii, może być w znikomym stopniu zauważalne np. w Niemczech. 
- Polacy przywiązują wagę do pochodzenia, jakości, a także unikalności kupowanej odzieży. W tej kwestii jesteśmy podobni do Włochów, którzy jednocześnie są dla nas modowym wzorem do naśladowania. - komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy. Szczególnie młodzi Polacy dbają o swój wygląd i starają się być na czasie z dynamicznie zmieniającymi się trendami. Dla niektórych nie będzie zaskoczeniem fakt, że lubimy duże, międzynarodowe marki, coraz bardziej skłaniamy się również w stronę marek premium - dodaje.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA