Trendy sprzedażowe na rynku dewocjonaliów

Autor: pr 26 lipca 2016 14:53

Sklepy internetowe oferujące asortyment religijny notują systematyczne wzrosty sprzedaży, a popularność zdobywają nowe typy produktów, takie jak gry i akcesoria z motywami religijnymi. Rynek dewocjonaliów po prostu idzie z duchem czasów – oceniają eksperci z DreamCommerce.

Standardem w każdej kategorii rynkowej jest regularne pojawianie się nowych grup produktów. W niektórych branżach dzieje się to raz do roku, w innych – co kilka miesięcy. Nie inaczej jest z rynkiem dewocjonaliów, który, z pozoru bardzo konserwatywny i tradycjonalistyczny, w rzeczywistości na bieżąco reaguje na oczekiwania kupujących. Te zaś zmieniają się: klienci coraz częściej otwierają się na nowe kanały sprzedaży – już dziś 48 proc. polskich internautów kupuje w sieci – i zwracają uwagę na towary niestandardowe.

- Dewocjonalia tradycyjnie kojarzyły się z ważnymi uroczystościami i wydarzeniami religijnymi – mówi Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu w DreamCommerce. – Jednak z kupnem artykułów religijnych wiąże się także ważny aspekt psychologiczny: klienci kupują rzeczy, za pośrednictwem których chcą otwarcie manifestować wiarę. Coraz częściej kupują je na prezent dla bliskich, także dla dzieci i młodzieży.

Dlatego właśnie najpopularniejszą kategorią produktową w e-sklepach z artykułami religijnymi korzystającymi z platformy Shoper, są wszelkiego typu gadżety: linijki z hasłami religijnymi, bransoletki żelowe, zakładki do książek, naklejki, kubki, smycze, gry dla dzieci i dorosłych, a nawet podkładki pod mysz komputerową. Typowe dewocjonalia, takie jak różańce, biżuteria religijna, przybory modlitewne, książki, Pismo św., oraz „poważne” artykuły kościelne, takie jak artykuły mszalne czy świece, pod względem liczby transakcji zajmują dalsze miejsca.

- Asortyment e-sklepów z dewocjonaliami to nie tylko różańce, pisma święte, krzyżyki czy artykuły liturgiczne – komentuje Paweł Popiel ze sklepu dewocjonalia.eu. – W rzeczywistości oferta jest często bardziej różnorodna niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. To zachęca klientów do kupowania online, bo w potrzebne produkty mogą zaopatrzyć się bez wychodzenia z domu, w dodatku w niższej cenie.

- Wygoda obsługi i przeglądania katalogu sklepu online zapewnia kupującym dostęp do informacji o produktach, o istnieniu których wcześniej mogli nie wiedzieć, a którymi byliby zainteresowani – dodaje Grzegorz Pawelec ze sklepu e-religijne.pl. – Klienci, którzy przy pierwszej wizycie w e-sklepie nabyli tylko potrzebny w danym momencie artykuł okolicznościowy, wracają po kolejne zakupy, zainteresowani wypatrzoną wcześniej grą ewangelizacyjną lub odzieżą z symboliką religijną.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane