REKLAMA
REKLAMA

Trendy w e-commerce wg Grupy Unity

Autor: pr 19 stycznia 2015 13:30

Ekspert Grupy Unity - Krzysztof Murzyn, wytypował 5 trendów, które będą rządzić rynkiem e-commerce przez kolejne 12 miesięcy.

REKLAMA

Według eksperta 2015 r. w e-commerce upłynie pod znakiem:

1. Omnichannel - od e-sklepu do zintegrowanych wielu kanałów

Nowoczesne i tradycyjne punkty styku mogą sobie pomagać, stając się filarem w budowaniu lojalności klientów. Obecnie to konsument kontroluje proces - kiedy i jak poszukuje towaru, gdzie poszukuje alternatyw, jak i kiedy dokonuje transakcji. Uznanie i częste podkreślanie, że to klient ma kontrolę, jest mądrym posunięciem sprzedawcy. W najbliższych miesiącach uwagę klienta przyciągną właśnie Ci, którzy zaproponują mu darmowe zwroty i reklamacje niezależnie od kanału w jakim dokonał zakupów. Na znaczeniu zyska też ZMOT (zero moment of truth), czyli model podejmowania decyzji zakupowych oparty na rekomendacjach sprawdzanych w internecie. Czas zadbać o to co o nas mówią i dać klientom łatwy dostęp do tej wiedzy.

2. Mobile - od gadżetu do biznesu

Na rynku mobile liczyć się będą tylko Ci, którzy przygotują strategię w tym kanale w oparciu o indywidualne podejście do narzędzi jakimi są smartfony i tablety. Badania pokazują bowiem, że tylko ten drugi służy użytkownikom do zakupów, stąd aplikacja tworzona na tablety powinna być maksymalnie użyteczna, intuicyjna i dawać użytkownikowi poczucie bezpieczeństwa szczególnie w zakresie płatności. Z drugiej strony innego podejścia wymagają aplikacje tworzone na smartfony - muszą uwzględnić potrzeby takie jak łatwy research produktów, dostęp do opinii i geolokalizację pomocną przy wyszukiwaniu najbliższego sklepu. Ponadto, sam proces projektowania aplikacji powinien nadążać za stylem bycia swoich użytkowników - „on the go". Współczesny konsument chce tworzyć sprofilowane listy zakupowe, a po dokonaniu zamówienia, móc śledzić przebieg jego realizacji.


3. Big Data - od analizy zachowania klienta po strategię marketingową

Oprócz podstawowych informacji takich jak wartość zamówień z dowolnie wybranego okresu, monitorować można informacje o wartości udzielonych klientom rabatów czy średniej ilości towarów na zamówieniu. Na podstawie tak zgromadzonej wiedzy można tworzyć zindywidualizowane oferty dla już zlojalizowanych klientów i tych, o których lojalność sprzedawcy będą chcieli zawalczyć.

4. Content - od katalogu produktów po doradcę klienta

Badania pokazują, że w 2015 roku firmy wygospodarowały większe budżety na działania związane z content marketingiem. Wygląda na to, że sprzedawcy przekonali się na własnym pozycjonowaniu, że tylko tworzenie oryginalnych, atrakcyjnych treści to klucz do lepszego ratingu i sposób na pozyskanie uwagi klienta. Sklepy przestaną być zwykłym katalogiem produktów, a staną się kompleksowymi portalami wiedzy dla konsumentów z artykułami i analizami eksperckimi.

5. Logistyka - od monopolu po układ 3 graczy
O tym, że kanał e-commerce jest atrakcyjny dla największych graczy logistycznych pokazują pomysły na niestandardowe punkty odbioru przesyłek takie jak sieci sklepów czy stacje benzynowe. Na razie wygląda na to, że czeka nas walka cenowa, na której skorzystają przede wszystkim klienci.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA