Trzykrotna różnica w ilości asortymentu w popularnych e-sklepach

Autor: ABR Sesta 24 lipca 2012 10:04

Na przełomie czerwca i lipca br. ABR SESTA dokonała analizy asortymentu sześciu sklepów internetowych: Hipernet24.pl (Leclerc), Tesco.pl, e-PiotriPaweł.pl, Alma24.pl, AuchanDirect.pl oraz A.pl (Bomi). Wynika z niej, że różnica w asortymencie między popularnymi sklepami potrafi być aż trzykrotna.

Największą liczbę różnych produktów oferuje Hipernet24.pl (e-sklep E.Leclerc Bielany). Dostępnych jest ti prawie 17 tysięcy produktów. Na drugim miejscu pod względem oferowanego asortymentu znajduje się najmłodsze Tesco.pl - 16 tys. produktów. Na kolejnych miejscach e-piotripawel.pl z 11 tysiącami oraz Alma24 - 8,5 tys. produktów. Najmniejszy asortyment dostępny jest w A.pl i AuchanDirect.pl - odpowiednio 5,5 oraz 5,4 tys. unikatowych produktów.

W większości sklepów internetowych, możemy znaleźć te same produkty w różnych kategoriach - produkty dublowane - aby klient mógł łatwiej odnaleźć je na stronie sklepu.

Pod względem szerokości asortymentu FMCG na pierwszym miejscu jest Tesco.pl z prawie 15 tysiącami produktów co stanowi 92 proc. całej oferty sklepu. Najmniejszy odsetek produktów FMCG w ofercie ma Hipernet24 - 58 proc., w pozostałych sklepach oferta dóbr szybkorotujących stanowi co najmniej 90 proc. W porównaniu z marcem 2012 wszystkie sklepy zwiększyły liczbę oferowanych produktów FMCG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane