Twarogi wybierają odbiorcy o najniższych dochodach

Autor: portalspozywczy.pl 8 listopada 2010 12:38

Twaróg to produkt tradycyjny, w mało atrakcyjnym opakowaniu - czytamy w raporcie Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych.

Twaróg konkuruje na rynku przede wszystkim ceną i znajduje odbiorców w grupach konsumentów o najniższych dochodach - wynika z analizy. W IV kwartale 2009 roku po sery twarogowe sięgało z różną częstotliwością 64 proc. osób, z czego ponad 42 proc. badanych kupowało sery twarogowe raz w tygodniu. Zakupy dokonywane z większą częstotliwością dwa - trzy razy w tygodniu cechowało 11,7 proc. badanych. Znacznie większy odsetek konsumentów wybierał sery twarogowe z mniejszą częstotliwością: 2 - 3 razy w miesiącu (24,6 proc).

W strukturze rynku twarogów według miejsc zakupu na uwagę zasługuje wysoki udział kanałów tradycyjnych, łącznie sklepy spożywcze odpowiadały w IV kwartale 2009 roku za 49,4 proc. zakupów. 

Ze względuna miejsce zamieszkania 64,8 proc. konsumentów serów białych mieszka w mieście, zaś 35,3 proc. na wsiach. Wśród konsumentów twarogów dominują kobiety stanowiące prawie 70 proc. osób spożywających te sery. Mężczyźni w 2009 roku reprezentowali 30 proc. konsumentów.

Wśród konsumentów twarogów wyróżnić można dwie zasadnicze grupy. Pierwsza grupa to osoby o niskich dochodach, często w wieku średnim lub starszym. Dla nich przeznaczone są sery twarogowe w tradycyjnych klinkach. Drugą grupą są osoby młodsze poszukujące produktów tradycyjnych, ale w nowszej i bardziej atrakcyjnej formie. Osoby te sięgają po twarogi w wygodnych opakowaniach, z możliwością wielokrotnego zamykania, jak również twarogów mielonych lub smakowych.

Wysoki udział mają sery twarogowe w opakowaniach 250 gramów (32,6 proc.) oraz 500 gramów (19,5 proc. wskazań). W strukturze rynku według rodzaju opakowania dominuje produkt na wagę (23,4 proc. udziału). Na drugim miejscu znajduje się ser pakowany w pergamin (18,9 proc.0, na następnych miejscach ser pakowany w folię (15,8 proc.) oraz ser w plastikowych pudełkach (14 proc.).

Najpopularniejsi producenci to OSM Piątnica (20,6 proc). Na drugim miejscu wymieniana była OSM Garwolin - 12,3 proc. wskazań, zaś na trzecim miejscu znalazła się OSM Łowicz z 12,1 proc. wskazań.

Projekt badania został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa. Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane