REKLAMA
REKLAMA

Tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat

Autor: pr/dlahandlu.pl 17 czerwca 2015 09:31

Badania dowodzą, że ponad 70 proc. e-biznesów kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat. Tradycyjne metody zwiększania sprzedaży nie zawsze się sprawdzają lub też wymagają dużych nakładów finansowych. E-firmy szukają więc innych sposobów na pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych.

REKLAMA

Dzięki leadom, e-przedsiębiorca zyskuje obszerną bazę danych potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą, do których może kierować dalsze akcje marketingowe, mające w efekcie przełożyć się na większą sprzedaż. Eksperci z Sociomantic Labs radzą jak skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe w internecie.

Stwórz produkt unikatowy, limitowany, a więc pożądany

Kiedy rośnie popyt na dany produkt czy usługę? Gdy podaż jest ograniczona. Działa tu prosty mechanizm psychologiczny – niedobór produktu sprawia, że chcemy go bardziej, najlepiej zaraz, bo wkrótce nie będzie dostępny. Skuteczną metodą pozyskania leadów sprzedażowych jest więc prezentowanie limitowanej czasowo oferty. Dobrze limitować nie tylko sam czas, ale również ilość produktów czy usług. – Limitowanie ma również inny pozytywny aspekt – skłania klientów do nieodkładania zakupów na bliżej nieokreśloną przyszłość, np. kluby zakupowe w ramach zachęty stosują banery z zegarkami pokazującymi czas do zakończenia oferty – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Dostosuj ofertę do każdego etapu procesu zakupowego

Konsumenci mogą znajdować się na różnych etapach procesu zakupowego. Ktoś może na początek szukać tylko informacji, aby lepiej poznać dany produkt, jednak nie jest jeszcze przekonany do jego zakupu. Takiemu klientowi warto pokazać podobne produkty z danej kategorii, które mogą bardziej mu odpowiadać. Inny klient może już myśleć o zakupie danego produktu i być może umieścił go na swojej liście zakupowej na stronie e-sklepu. Taką osobę do dokonania zakupu skusić może na przykład możliwość bezpłatnego zwrotu produktu do sklepu. Jeszcze inny kilka dni temu dokonał zakupu. Wówczas sklep powinien rozważyć zaoferowanie mu innych produktów z tej serii. Warto bowiem konstruować ofertę dla konsumenta pod kątem ,,etapu sprzedażowego”, na którym aktualnie się znajduje i działać tak, aby chciał przejść do następnego kroku, którym docelowo jest zakup.

Wykorzystuj święta i inne okazje

Dobry e-sprzedawca umie wykorzystać każdą zbliżającą się okazję lub święto na potrzeby sprzedaży produktów i usług. Unikatowa ,,świąteczna” oferta, wielka wyprzedaż z okazji nadejścia wiosny, Dnia Matki itd. Działania sezonowe zawsze podnoszą słupki sprzedaży. – Święta i rozmaite okazje to dobry czas dla e-commerce – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – W przypadku promocji lub wyprzedaży w takim okresie możliwe jest osiągnięcie nawet 10-krotnie wyższego wskaźnika konwersji. Każdy e-sklep powinien z wyprzedzeniem planować tego rodzaju działania, ponieważ jest o co walczyć – dodaje Wyszyński.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA